موضوع: "امام زمان"

ماجرای حضور امام زمان(عج) در بازار و ملاقات با مرد آهنگر

نوشته شده توسط 1ام بهمن, 1396

امام زمان(عج) گرچه از چشمان ما غایب هستد، اما حظور دارند و از احوال ما آگاهند، و هر کسی قادر به دیدار ایشان نخواهد بود، مگر آنکه رضایت حضرت را جلب نماید؛ در ادامه داستانی از دیدار امام زمان(عج) با فردی آهنگر را بخوانید.

شخصی که مسلط به علوم غریبه بود، توانست در زمان خاصی، مکان حضور امام زمان(عج) را در بازار آهنگران شناسایی کند، و پس از آن به سرعت برای دیدار ایشان راهی محل شد و مشاهده کرد که حضرت در کنار دکانی نشسته است که صاحب آن بی‌توجه به ایشان مشغول نرم کردن آهن است، اما پس از مدتی مشاهده کرد که پیرمرد صاحب دکان به امام زمان(عج) گفت: «یابن رسول الله، اینجا مکان گرمی است اجازه دهید برای شما آب خنک بیاورم.

اینگونه بود که استنباط شخص سوم، مبنی بر اینکه فقط خودش متوجه حضور حضرت است، غلط از آب درآمد.

پس از مدتی پیرزنی به دکان مرد آهنگر مراجعه کرد و گفت: «فرزندم بیمار است و خرج مداوای او هفت درهم است، تنها دارایی من هم همین قفل است که هیچ کس در این بازار بیش از شش درهم برای آن نمی‌پردازد، به خاطر خدا آن را به قیمت هفت درهم از من بخر»، مرد آهنگر با دیدن قفل بدون کلید، به پیرزن گفت: «که متاع او با این شرایط 10 درهم ارزش دارد و در صورت ساخته شدن کلید برای آن دوازده درهم در بازار به فروش می‌رسد، حال هر یک از این دو کار را که بخواهی، برای تو انجام می‌دهم»، سپس در برابر دیدگان متعجب پیرزن، 10درهم در ازای خرید قفل به او پرداخت کرد، آن‌گاه بقیه‌الله(عج) رو به شاهد کرد و فرمود: «برای پیدا کردن ما رمل نیندازید، اگر همه مثل این مرد، مسلمان باشید، ما به سراغ شما می‌آییم.

آقاجان تمام این سالها درس خواندیم ولی:

نوشته شده توسط 31ام خرداد, 1396

 

ﺩﺑﯿﺮ ﺭﯾﺎﺿﯽ ﺑﻪ ﻣﺎ ﻧﮕﻔﺖ ﮐﻪ ﺣﺪ ﻏﺮﺑﺖ ﺗﻮ ﻭﻗﺘﯽ ﺷﯿﻌﯿﺎﻧﺖ ﺑﻪ ﮔﻨﺎﻩ ﻧﺰﺩﯾﮏ ﻣﯽ ﺷﻮﻧﺪ ﺑﯽ ﻧﻬﺎﯾﺖ ﺍﺳﺖ !

ﺩﺑﯿﺮ ﺷﯿﻤﯽ ﻧﮕﻔﺖ ﮐﻪ ﺍﮔﺮ ﻋﺸﻖ ﻭ ﺍﯾﻤﺎﻥ ﻭ ﻣﻌﺮﻓﺖ ﺑﺎ ﻫﻢ ﺗﺮﮐﯿﺐ ﺷﻮﻧﺪ ﺷﺮﺍﯾﻂ ﻇﻬﻮﺭ ﺗﻮ ﻣﻬﯿﺎ ﻣﯽ ﺷﻮﺩ !…

ﺩﺑﯿﺮ ﺯﯾﺴﺖ ﻧﮕﻔﺖ ﮐﻪ ﺍﯾﻦ ﺻﺪﺍﯼ ﺗﭙﺶ ﻗﻠﺐ ﻧﯿﺴﺖ … ﺻﺪﺍﯼ ﺑﯽ ﻗﺮﺍﺭﯼ ﺩﻝ ﺑﺮﺍﯼ ﻣﻬﺪﯾﺴﺖ !..

ﺩﺑﯿﺮ ﻓﯿﺰﯾﮏ ﻧﮕﻔﺖ ﮐﻪ ﺟﺎﺫﺑﻪ ﯼ ﺯﻣﯿﻦ ﺍﺷﮏ ﻫﺎﯼ ﻏﺮﯾﺒﺎﻧﻪ ﯼ ﺗﻮﺳﺖ .. ﺟﺎﺫﺑﻪ ﯼ ﺯﻣﯿﻦ ﺑﻪ ﻫﻤﺎﻥ ﺳﻤﺘﯿﺴﺖ ﮐﻪ ﺗﻮ ﻫﺴﺘﯽ !…

ﺩﺑﯿﺮ ﺍﺩﺑﯿﺎﺕ ﺍﺯ ﻋﺸﻖ ﻣﺠﻨﻮﻥ ﺑﻪ ﻟﯿﻠﯽ, ﺍﺯ ﻏﯿﺮﺕ ﻓﺮﻫﺎﺩ ﻧﺴﺒﺖ ﺑﻪ ﺷﯿﺮﯾﻦ ﮔﻔﺖ ﺍﻣﺎ ﺍﺯ ﻋﺸﻖ ﺷﯿﻌﻪ ﺑﻪ ﻣﻬﺪﯼ, ﺍﺯ ﻏﯿﺮﺗﺶ ﺑﻪ ﺯﻫﺮﺍ ‏( سلام الله علیها ‏) ﻧﮕﻔﺖ!..

ﺩﺑﯿﺮ ﺗﺎﺭﯾﺦ ﻧﮕﻔﺖ ﮐﻪ ﺍﻣﺎﻣﻤﺎﻥ ﺍﻣﺴﺎﻝ ﺳﺎﻝ ﭼﻨﺪﻡ ﻏﺮﺑﺘﺶ ﺍﺳﺖ؟ !ﻧﮕﻔﺖ ﻏﺮﺑﺖ ﺍﻫﻞ ﺑﯿﺖ ﻋﻠﯽ ‏(علیه السلام ‏) ﺍﺯ ﮐﯽ ﺷﺮﻭﻉ ﺷﺪ ﻭ ﺗﺎ ﮐﯽ ﺍﺩﺍﻣﻪ ﺩﺍﺭﺩ ..

ﺩﺑﯿﺮ ﺩﯾﻨﯽ ﻓﻘﻂ ﮔﻔﺖ ﮐﻪ ﺍﻧﺘﻈﺎﺭ ﻓﺮﺝ ﺍﺯ ﺑﻬﺘﺮﯾﻦ ﺍﻋﻤﺎﻝ ﺍﺳﺖ،ﺍﻣﺎ ﻧﮕﻔﺖ ﮐﻪ ﺍﻧﺘﻈﺎﺭ ﻓﺮﺝ ﯾﻌﻨﯽ ﮔﻨﺎﻩ ﻧﮑﻨﯿﻢ ﻭ ﯾﻌﻨﯽ ﮔﻨﺎﻩ ﻧﮑﺮﺩﻥ ﺍﺯ ﺑﻬﺘﺮﯾﻦ ﺍﻋﻤﺎﻝ ﺍﺳﺖ !

ﺩﺑﯿﺮ ﻋﺮﺑﯽ ﺑﻪ ﻣﺎ ﯾﺎﺩ ﺩﺍﺩ ﮐﻪ ﻣﻬﺪﯼ ﺍﺳﻢ ﺧﺎﺻﯽ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺗﻨﻮﯾﻦ ﭘﺬﯾﺮ ﺍﺳﺖ! ﺍﻣﺎ ﻧﮕﻔﺖ ﮐﻪ ﻣﻬﺪﯼ ﺧﺎﺹ ﺗﺮﯾﻦ ﺍﺳﻢ ﺧﺎﺹ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺗﻤﺎﻡ ﻏﺮﺑﺖ ﻭ ﺗﻨﻬﺎﯾﯽ ﺭﺍ ﭘﺬﯾﺮﺍ ﺷﺪﻩ ﺍﺳﺖ .

                                                                             ﻓﺪﺍﯼ ﻏﺮﺑﺘﺖ ﯾﺎﺑﻦ ﺍﻟﺤﺴن

http://entezar313.com/2016/07/27/

فرج

نوشته شده توسط 7ام شهریور, 1395

فرج به معنای گشایش و آسودگی از اندوه است و در اصطلاح به ظهور حضرت مهدی (ع) می گویند ؛ چون حضرتش ، گره از کار فروبسته جهان و جهانیان می گشاید.

امام زمان در توقیعی که خطاب به اسحق بن یعقوب صادر شده فرموده است که فرج شما ، بسیار دعاکردن برای تعجیل فرج است. ابوبصیر می گوید : به امام صادق (ع) عرض کردم : فدایت شوم ، فرج شما کی فرا می رسد؟ فرمود: گویی که تو از فرج ، جنبه دنیوی آن را می خواهی ؛ خیرهرکس که در خط ولایت باشد ، همان انتظار فرج ، برای او فرج است.

موعود نامه(فرهنگ الفبایی مهدویت)، مجتبی تونه ای، ص535

زمزمه دلتنگی

نوشته شده توسط 27ام آبان, 1394

 

گفتم اگر کربلا بودم تا پای جان برای حسین (ع) تلاش می کردم

گفت :یک حسین (ع) زنده داریم

نامش مهدی (عج)است

تا حالا برایش چه کرده ای؟

 


  •