موضوع: "حضرت زینب"

پیام تسلیت شهید محسن فخری زاده

نوشته شده توسط 17ام آذر, 1399

کارکنان، اساتید و طلاب مدرسه خاتم الاوصیاء(عجل الله تعالی فرجه الشریف) #فاضل_آباد استان گلستان در پیامی فاجعه غم انگیز ترور دانشمند ارشد وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و پدر برنامه هسته ای “شهید محسن فخری زاده” را محضر امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف) و مقام معظم رهبری(مدظله العالی) و ملت شریف ایران تسلیت گفتند.

بسم رب اشهداء و الصدیقین
شهید فخری زاده سراسر عمر پربرکت خود را در راه پیشرفت دفاعی کشور و عرصه های علمی و فناوری صرف کرده است که هر یک از دستاوردهای وی راهگشای بزرگی برای انقلاب هست.
عناصر تروریست زمانی که متوجه شدند ملت ایران با وجود مردانی همچون شهید فخری زاده و سردار سلیمانی و شهید شهریاری و دیگر شهیدان والامقام این مرز و بوم از تحریم ابایی نداشته، بلکه آن را فرصتی برای رشد و بالندگی و استقلال و بی نیازی در مقابل زورگویان و مستکبرین جهان می دانند، اقدام به حرکت ناجوانمردانه و بزدلانه ترور نمودند و این کار را بارها و بارها در تاریخ انقلاب تکرار کردند.
ولیکن دشمنان باید بدانند وآگاه باشند هر چند جایگزینی مردان آسمانی و پرتلاش همچون شهید فخری زاده با سابقه چند دهه مجاهدت و رشادت در عرصه علم و نوآوری، جبران ناپذیر است اما ایران در درون خود مردانی از این قبیل بسیار دارد و ترور هر یک از این عزیزان درخت تنومند انقلاب را محکم تر از قبل خواهد کرد و ضلالت و پلیدی مستکبرین جهان را آشکارتر از گذشته می کند.
طلاب مدرسه علمیه خاتم الاوصیاء(عجل الله تعالی فرجه الشریف ) ضمن بیان تداوم راه شهدا خواستار انتقام و مجازات سخت از طراحان و عاملان و حامیان این جنایت بزرگ هستند.

خدایا ما یاغی نیستیم

نوشته شده توسط 22ام خرداد, 1398

✨﷽✨
روزی مرحوم آخوند کاشی مشغول وضو گرفتن بودند که شخصی باعجله آمد، وضو گرفت و به داخل اتاق رفت و به نماز ایستاد…
با توجه با این که مرحوم کاشی خیلی بادقت وضو می‌گرفت و همه آداب و ادعیه‌ی وضو را بجا می‌آورد؛ قبل از اینکه وضوی آخوند تمام شود، آن شخص نماز ظهر و عصر خود را هم خوانده بود…! به هنگام خروج، با مرحوم کاشی رو به رو شد. ایشان پرسیدند: «چه کار می‌کردی؟!» گفت: «هیچ!» فرمود: «تو هیچ کار نمی‌کردی؟!» گفت: «نه!» می‌دانست که اگر بگوید نماز می‌خواندم، کار بیخ پیدا می‌کند!!!
آقا فرمود: «مگر تو نماز نمی‌خواندی؟» گفت: «نه!» آخوند فرمود: «من خودم دیدم داشتی نماز می‌خواندی…!». گفت: «نه آقا اشتباه دیدید!» سؤال کردند: «پس چه کار می‌کردی؟» گفت: «فقط آمده بودم به خدا بگویم من یاغی نیستم، همین!» این جمله در مرحوم آخوند خیلی تأثیر گذاشت. تا مدت‌ها هر وقت از احوال آخوند می‌پرسیدند، ایشان با حال خاصی می فرمود: «من یاغی نیستم!»
? خدایا ما خودمون هم می‌دونیم که عبادتی در شان خدایی تو نکردیم. نماز و روزه‌مان اصلاً جایی دستش بند نیست! فقط اومدیم بگیم که: «خدایا ما یاغی نیستیم. بنده‌ایم. اگه اشتباهی کردیم مال جهلمون بوده. لطفا همین جمله را از ما قبول کن…»


@zeinabion.bsj

مصاحبه خانم حاجی آبادی به مناسبت هفته حجاب و عفاف

نوشته شده توسط 17ام تیر, 1396

یکی از وظایف حوزه های علمیه خواهران ترویج فرهنگ حجاب و تحقق واقعی حجاب اسلامی در جامعه می باشد واز طرفی  دشمنان اسلام نیز هر وز بیشتر از همیشه مساله حجاب را مورد هدف قرار  داده و برای از بین بردن آن از هیچ امری دریغ نمی کنند .

برای همین منظور و با توجه به فرارسیدن هفته عفاف و حجاب مصاحبه ای با سر کار خانم حاجی آبادی مدیر مدرسه علمیه خاتم الاوصیاء(عج) فاضل آباد به عمل آمد که به شرح ذیل می باشد :

*سلام علیکم به نظر شما حجاب فقط به چادر است ؟

نظر من این نیست که حتما چادر باشد و غیر چادر نباشد بلکه چادر حجاب برتر است و برای یک خانمی که تمایل به پوشش کامل دارد بهترین  و برترین حجاب چادر می باشد و علاوه برآن چادر یک نشان و هویت ملی می باشد .

*چه ارگان یا گروهی برای بهبود وضع حجاب در جامعه مسئولیت دارد ؟

نمی توان این مسئولیت را مختص به یک گروه و یا ارگان خاصی کرد بلکه تک تک افراد جامعه در بهبود این امر موثر هستند هر چند که بعضی از گروه ها و یا ارگانها نقش اساسی تری در این زمینه دارند مانند وزارت فرهنگ و ارشاد که می تواند با برنامه های بلند مدت و کوتاه مدت  نقش موثر تری  را در بهبود وضع حجاب و عفاف در جامعه ایفا کند .

*بهترین راه ترویج حجاب چیست ؟

فرهنگ سازی درباره ی حجاب بهترین راه ترویج حجاب می باشد و این فرهنگ سازی باید از همه جهت باشد یعنی هم خانواده ارزش و جایگاه حجاب را به طور شایسته و بایسته به فرزند ش آموزش دهد و هم آموزش و پرورش و دیگر نهادهای جامعه ارزش و جایگاه حجاب را به صورت عملی نشان دهند و اجرا کنند .

*در پایان از شما که مدیر مدرسه علمیه هستید خواستاریم نقش حوزه های علمیه خواهران را در نهادینه کردن فرهنگ حجاب  بیان فرمایید ؟

یکی از اساسی ترین نقش های حوزه علمیه خواهران در نهادینه کردن فرهنگ حجاب تبلیغ و ترویج حجاب در جامعه می باشد  که این تبلیغ و ترویج باید مناسب زمان حال در جامعه باشد واز آنجاییکه سبک زندگی مردم تغییر کرده و مردم و به تبع بانوان جامعه رو به فضای مجازی آوده اند طلاب هم نباید این فضا را خالی بگذارند و باید توانایی تاثیر گذاری در این فضا  را هم داشته باشند و دیگر اینکه حضور طلبه محجبه و عفیفه در جامعه خود می تواند الگویی برای دیگر بانوان باشد .

متشکر و ممنون که وقت گرانبهایتان را در اختیار ما گذاشتید موفق و موید باشید .

ثواب خواندن نماز صبح در اول وقت

نوشته شده توسط 23ام خرداد, 1396

…راوی می گوید : از امام صادق (ع) پرسیدم : بهترین وقت نماز صبح کدام است ؟ فرمودند: طلوع فجر زیرا خداوند متعال می فرماید : * انّ قرآن الفجر کان مشهودا * یعنی فرشتگان شب و روز نماز صبح را می بینند . بنابراین ، اگر بنده نماز صبح را به هنگام طلوع فجر بخواند ، این نماز دوبار برای او ثبت می شود، یکبار توسط فرشتگان شب و یک بار توسط فرشتگان روز.

کتاب فضائل و آثار عجیب اعمال در دنیا و اخرت ، شیخ صدوق ، صفحه83

سند 2030 یونسکو چیست؟

نوشته شده توسط 26ام اردیبهشت, 1396


سند ۲۰۳۰ یونسکو که بی سر و صدا در کشورمان به تصویب رسیده است ایران را ملزم به رعایت ۱۷ سرفصل به ویژه در موارد آموزشی می‌کند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، میزان و مشرق در مطالب جداگانه ای جزئیاتی درباره سند 2030 یونسکو منتشر کردند.

مقام معظم رهبری روز یکشنبه در دیدار معلمان و فرهنگیان به مناسبت هفته معلم پذیرش و اجرای این سند در کشورمان را اقدامی اشتباه توصیف کردند.
رهبر انقلاب اسلامی در بیانات خود به موضوع پذیرش سند ۲۰۳۰ سازمان ملل و یونسکو از جانب دولت اشاره کردند و با انتقاد شدید از این موضوع گفتند: این سند و امثال آن، مواردی نیستند که جمهوری اسلامی ایران تسلیم آنها شود، و امضای این سند و اجرای بی سر و صدای آن قطعاً مجاز نیست و به دستگاه های مسئول نیز اعلام شده است.

حضرت آیت الله خامنه ای تأکید کردند: به چه مناسبت یک مجموعه به اصطلاح بین المللی که تحت نفوذ قدرت های بزرگ نیز قرار دارد، به خود حق می دهد که برای ملت هایی با تاریخ و فرهنگ و تمدن گوناگون، تکلیف معین کند.

ایشان با تأکید بر اینکه اصل این کار غلط است، خاطرنشان کردند: اگر چنانچه با اصل کار نمی‌توانید مخالفت کنید، صراحتاً اعلام کنید که جمهوری اسلامی ایران در زمینه آموزش و پرورش، دارای اسناد بالادستی است و احتیاجی به این سند ندارد.

رهبر انقلاب اسلامی با گلایه از شواریعالی انقلاب فرهنگی گفتند: این شورا باید مراقبت می کرد و نباید اجازه می داد که کار تا جایی پیش برود که اکنون ما مجبور به جلوگیری از آن شویم.

حضرت آیت الله خامنه ای تأکید کردند: اینجا جمهوری اسلامی ایران است و در این کشور مبنا اسلام و قرآن است. اینجا جایی نیست که سبک زندگی معیوب و ویرانگر و فاسد غربی بتواند اعمال نفوذ کند. در نظام جمهوری اسلامی پذیرش چنین سندی، معنا ندارد.

 
 * 2030 چیست؟

آذرماه سال 95 بود که سندی با عنوان سند ملی آموزش 2030 ایران با حضور وزرای آموزش و پرورش و علوم رونمایی شد.

می‌گفتند این سند وضعیت حوزه آموزش در ایران بین سال‌های 2016 تا 2030 را ترسیم می‌کند که شرایط و چگونگی تحصیل و سطح سواد در ایران و دیگر کشورهای عضو این پیمان کجا و چطور باشد.

چند روز پس از رونمایی این سند، پیش نویسی از محتویات آن نیز منتشر شد که اعضای شورایعالی انقلاب فرهنگی و نمایندگان مجلس به آن اعتراض کردند و معتقد بودند که این سند مغایرت‌هایی با قانون اساسی جمهوری اسلامی دارد.

فضیلت و اعمال مشترکه ماه شعبان

نوشته شده توسط 24ام اردیبهشت, 1396

شعبان ماه بسیار شریفى است و به حضرت سید انبیاء صَلَّى اللهِ عَلِیهِ وَ آله منسوب است و آن حضرت این ماه را روزه مى‌گرفت و به ماه رمضان وصل مى‌كرد و مى‌فرمود شعبان، ماه من است هر كه یك روز از ماه مرا روزه بگیرد بهشت برای او واجب می‌شود و از حضرت صادق علیه السلام روایت شده است كه چون ماه شعبان فرا می‌رسید امام زین العابدین علیه السلام اصحاب خود را جمع مى‌نمود و مى‌فرمود اى اصحاب من مى‌دانید این چه ماهى است؟

 

این ماه شعبان است و حضرت رسول صلى الله علیه و آله مى‌فرمود شعبان ماه من است پس در این ماه براى جلب محبت پیغمبر خود و براى تقرّب به سوى پروردگار خود روزه بدارید. به حقّ آن خدایى كه جان علىّ بن الحسین به دست قدرت اوست سوگند یاد مى‌كنم كه از پدرم حسین بن على علیهماالسلام شنیدم كه فرمود شنیدم از امیرالمؤمنین علیه السلام كه هر كه روزه بگیرد در ماه شعبان براى جلب محبّت پیغمبر خدا و تقرّب به سوى خدا؛ خداوند او را دوست می‌دارد و در روز قیامت كرامت خود را نصیب او می‌گرداند و بهشت را براى او واجب می‌کند.

شیخ از صفوان جمال روایت كرده كه گفت :

حضرت صادق علیه السلام به من فرمود كسانى را كه در اطراف تو هستند را بر روزه گرفتن در ماه شعبان ترغیب کن. گفتم فدایت شوم مگر در فضیلت آن چیزى هست؟ فرمود: بله همانا كه رسول خدا صلى الله علیه و آله هر گاه هلال ماه شعبان را مى‌دید به مُنادیى امر مى‌فرمود كه در مدینه ندا مى‌كرد: اى اهل مدینه من رسولم از جانب رسول خدا صلى الله علیه و آله به سوى شما.

ایشان مى‌فرماید آگاه باشید همانا شعبان ماه من است پس خدا رحمت كند كسى را كه یارى كند مرا بر ماه من یعنى روزه در آن ماه روزه بگیرد.

سپس از حضرت صادق علیه السلام و ایشان از امیرالمؤمنین علیه السلام نقل کرد که مى‌فرمود:

از زمانى كه شنیدم منادى رسول خدا صلى الله علیه و آله ندا كرد در ماه شعبان، ترک نشد از من روزه شعبان و ترک نخواهد شد از من تا مدتى كه حیات دارم ان شاء الله تعالى.

سپس مى‌فرمود كه روزه دو ماه شعبان و رمضان توبه و مغفرت از خدا است.

معیار بهره مندی از متاع دنیا

نوشته شده توسط 6ام دی, 1395


برخی از مردم آنچه را که با طبعشان سازگار باشد و از آن لذت ببرند ، خوب می دانند و آنچه را که با طبعشان سازگار نباشد ، بد می دانند ؛ در حالی که علاوه بر سازگاری با طبع و میل آدمی ، معیار حلال بودن نیز باید مطرح باشد. امام علی (ع) فرمود: حرام بد طعامی است.
غذای خوب از منظر حضرت علی (ع) غذایی است که حلال باشد؛هرچند که لذیذ نباشد و غذای بد ، غذایی است که حرام باشد؛ هرچند بسیار مطبوع و لذیذ باشد.

معیارهای زندگی ، محمود اکبری،ص67

فتنه

نوشته شده توسط 1ام دی, 1395

فتنه
فرزن آدم از دوچیز بیزار است: یکی مرگ در صورتی که مرگ برای اواز فتنه بهتر است و کمی مال در صورتی که هرچه مال کمتر باشد حساب آن آسانتر است.
فتنه بیاید و بندگان را مغلوب کند و دانشمند به کمک دانش خود از آن رهایی یابد.
مرد که در خانه ی خویش بماند از فتنه سالم ماند.

نهج الفصاحه، سخنان و خطبه های رسول مکرم اسلام(ص) ، ص509

پاداش آن کس که مزار امام حسین (ع) را زیارت کنn

نوشته شده توسط 2ام آذر, 1395


امام رضا (ع) فرمود: هرکه مزار امام حسین (ع) را در کنار رود فرات زیارت کند، همانند کسی است که خداوند را بر فراز عرش او زیارت نموده است.
امام صادق (ع) فرمود: هرکه حق شناسامه به زیارت امام حسین (ع) رود ، خداوند فرازمند این کردار او را در اعلی علیین نویسد.
هارون بن خارجه گوید : به امام صادق (ع) عرض کردم که مردم بازگو می کنند که همانا هرکه مزار امام حسین (ع) را زیارت کند ، حج و عمره گزاده است. فرمود : سوگند به خدا که هر که حق شناسانه مزار امام حسین (ع) را زیارت کند ، خداوند گناهان پیشین و پسین او را ببخشاید.

ثواب الاعمال و عقاب الاعمال، شیخ صدوق ،؛ص199

شعرزینبی

نوشته شده توسط 26ام آبان, 1395

گر به خون ،قانون ازادی نوشتی درجهان               من هم ان را ،با اسیری رفتنم امضا کنم

 

تاشودثابت که حق جاوید وباطل فانی است             زین زمین تا شام غم ،برنامه ها اجرا کنم

 


تا یزید دون نگوید فتح کردم زین عمل                   می روم تا ان جنایت پیشه را رسوا کنم

خاطره ای از شهید

نوشته شده توسط 19ام آبان, 1395

 

سید مجتبی خیلی حضرت زهرا سلام الله علیها رو دوست داشت
یه شب دیدم صدای ناله از اتاقش بلند شد
با نگرانی رفتم سراغش
دیدم پاهاش رو تو شکمش جمع کرده
دستش هم روی پهلوش گذاشته و از درد دور خودش می پیچه
بلند بلند هم داد می زد: آخ پهلوم … آخ پهلوم
چند دقیقه بعد آروم شد
گفتم: “چته مادر! چی شده؟ “
گفت:

“مادر جان!
از خدا خواستم دردی که حضرت زهرا س بین در و دیوار کشید رو بهم بچشونه
الان بهم نشون داد
خیلی درد داشت مادر .. خیلی .. “

شهید سید مجتبی علمدار

بوی سیب

نوشته شده توسط 12ام آبان, 1395

بوی سیب
ام سلمه همسر رسول خدا می گوید: روزی امام حسن و امام حسین (ع) وارد بر پیغمبر شدند در حالی که جبرئیل در مقابل پیامبر قرار داشت و این دو او را به دحیه کلبی که یکی از اصحاب بود شباهت دادند و شروع کردند به دور جبرئیل گشتن پس جبرئیل اشاره کرد ، به ناگاه در دستش سیب ، به و اناری از بهشت ظاهر شد و تقدیم به این دو بزرگوار نمود پس خوشحال شدند و به سوی جدشان دویدند.
پیامبر (ص) آن دو را در برگرفت و بویید و سپس فرمود: به سوی مادرتان و پدرتان بروید به همره آنچه از میوه های بهشتی به همراه داری پس به نزد مادرشان رفتند همانگونه که پیامبر فرموده بود اما هیچ از ایشان از میوه ها نخوردند.تا اینکه پیامبر به نزد ایشان تشریف آوردند . آنگاه همگی از آن میوه ها خوردند اما هرچه از آنها خورده میشد چیزی از میوه ها کم نمیشد و به حال اول بازمیگشت تا اینکه پیامبر از دنیا رفتند
پس تغییری و کمبودی در این میوه ها رخ نداد تا اینکه حضرت زهرا (ع) از دار دنیا رفتند پس وقتی آن بانوی مکرمه شهید شدند امام حسین (ع) نقل می کند که انار از میان آن میوه ها کم شد و وقتی امیرالمومنین (ع) به شهادت رسید آن میوه به نیز مفقود شد اما میوه سیب باقی ماند و بعداز شهادت امام حسن این سیب باقی ماند تا اینکه در کربلا محاصره شدند پس در روز عاشورا هروقت تشنگی آزارم میداد این سیب را می بوییدم و عطشم آرام میگشت تا آنکه عطش به حدی شد که دیگر از زنده ماندن ناامید شدم پس ان سیب را میان دندانهایم فشردم.
امام زین العابدین (ع) می فرماید: این قضیه را از پدرم ، ساعتی قبل از شهادتش شنیدم پس وقتی که آن حضرت شهید شد بوی سیب از قتلگاهش به مشام می رسید هرچه جست وجو شد اثری ازآن سیب بهشتی یافت نشد و بوی سیب بهشتی بعداز امام حسین (ع) باقی ماند و وقتی قبر امام حسین (ع) را زیارت نمودم هر آیینه بوی ان سیب را یافتم که از قبر ان حضرت به مشام می رسید پس هریک از شیعیان ما که زائر قبر اوست اگر بخواهد که بوی ان سیب را استشمام کند به دنبال ان بوی خوش باید در هنگام سحر در کنار قبر سیدالشهدا باشد پس همانا اگر از شیعیان مخلص باشد بوی سیب را خواهد یافت.
رحمت بیکران : چهل روایت ، چهل حکایت پیرامون شاه شهیدان، محمدهادی ذاکری، ص136

همایش شیر خوارگان حسینی

نوشته شده توسط 18ام مهر, 1395

سکینه حاجی آبادی مدیر مدرسه علمیه خاتم الاوصیاء(عج) فاضل آباد از برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی در 16 مهر ماه مصادف با اولین جمعه محرم در فاطمیه شهدا فاضل آباد خبر داد .
حاجی آبادی در حاشیه مراسم گفت : مراسم شیرخوارگان یک مراسم جهانی و استقبال با شکوه مردم ، جهانیان را به شگفت واداشته است و این خود نشان دهنده مظلومیت امام حسین (ع) می باشد .
مدیر مدرسه علمیه یکی از اهداف این همایش را آماده سازی شیر خواران برای ظهور و قیام امام زمان (ع) بیان کرد .
وی جلوگیری از خرافات و نشان دادن عزاداری واقعی برای امام حسین (ع) و حضرت علی اصغر(ع) را یکی دیگر از اهداف برگزاری این همایش توسط طلاب حوزه علمیه دانست .
حاجی آبادی در پایان افزود : در این مراسم علاوه بر مداحی سخنرانی با محور تربیت فرزندان حسینی نیز ایراد شد .

 

عقل سرخ

نوشته شده توسط 14ام مهر, 1395

حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی (مدظلله العالی):

تا آنجا که ممکن است همیشه با وضو در مراسم عزاداری شرکت کنیم و این را معبد و عبادتگاه بدانیم و وقتی که می خواهیم ناله بزنیم، مثل اینکه می خواهیم (الله اکبر) بگوئیم، وارد نماز بشویم که ثواب گریه عاطفی نباشد، یک گریه عقلی باشد که با همین اشک، محشور شویم.

درس اخلاق، قم، 1394/7/23

فلسفه ي أفرينش انسان

نوشته شده توسط 14ام مهر, 1395

امام حسين (ع):

اي مرىم !خداي عزوجل بندگان رانيافريد مگر تا او رابشناسند. چون اورا شناختند بپرستندش و چون او را بپرستند از پرستش جز او بی نیاز شوند. مردی عرض کرد: فرزند پیامبر خدا! پدر ومادرم فدایت باد ! شناخت خدا چیست؟ فرمود: شناخت این است که مردم هر زمانی امام و پیشوای واجب الطاعه ی خود را بشناسند. 

به امام حسین (ع) گفته شد: چقدر از پروردگارت ترسانی ؟ فرمود : در روز رستاخیز ایمن نیست مگر آنکس که در دنیا از خداوند ترسان باشد.

امام حسین(ع) : از آنان مباش که برای بندگان نگران کیفر گناهانشان هستند ، اما خویشتن را از کیفر گناهان خویش ایمن می شمارند ، زیرا خدای تبارک و تعالی بهشت خود را به راحتی به دست نمی دهندو جز با طاعت خداوند و خواست او به آنچه نزد اوست نتوان رسید.

شعرمحرم

نوشته شده توسط 14ام مهر, 1395

سینه زنان حسین زمزمه بر پا کنید

ماه محرم شده یاری زهرا کنید

بانی بزم عزا مادر او فاطمه است

آمده قامت کمان خوب تماشا کنید

ذکر حسین جان ما از شهدا مانده است

جامعه را زنده با، ذکر مسیحا کنید

ناز گنه کار را می خرد ارباب ما

امر کند هر که را گم شده پیدا کنید

نوکر هر ساله ایم پای قرار آمدیم

موسم درد دل است عقده ی دل وا کنید

بر اثر معصیت خشک شده اشک من

دیدۀ خشکیده را وصل به دریا کنید

گریه برای شما دار و ندار من است

چشمِ پُر از گریه ای، می شود اعطا کنید

راه نشانم دهید برگ امانم دهید

کاش که با این گدا شبیه حر تا کنید

صحن حسینیه ها گوشه ای از کربلاست

عرش نشینان عشق فخر به موسی کنید

بی کفن کربلا حضرت آقا سلام

اذن عزاداریِ، ما همه امضا کنید

حدیث کرب و بلا

نوشته شده توسط 12ام مهر, 1395

رسید ماه عزا    کاهل  دل ،  سیه  پوشید         چوخون حضرت یحیی به خویش می جوشند

از آن جنایت بی حدکه شد به سبط رسول         به  دفع  فتنه  و  بیداد  و  ظلم    می کوشند 

حدیث   کرب و بلا  کی  رود زخاطر   ما          چگونه  مردم    محنت    کشیده     نخروشند

به   یاد  واقعه ی     جانگداز     عاشورا            به  بین  تراب چه  گفته  که  اهل  دل گوشند

هزار  سال  گذشت  از  حکایت  مجنون           هنوز    مردم      صحرانشین       سیه پوشند

بیا  به  گلشن  زهرا  نگر   که   گلهایش         ز قحط   آب   روان    با   خزان   هم    آغوشند

سجده بر تربت امام حسین (علیه السلام)

نوشته شده توسط 12ام مهر, 1395

امام صادق (علیه السلام):

سجده بر تربت حسین (علیه السلام) حجاب های هفتگانه را کنار می زند.

بحارالانوار ج 82ٰ ص153و 334

 

بر تو آنهایی که ابراز ارادت میکنند

خویش را با این ارادت با سعادت میکنند

کارشان در این دو ماهه گریه بین روضه هاست

با لباس مشکی ات کسب شرافت میکنند

بر عبادتهایشان مهر قبولی میزنند

در نماز خود فقط سجده بر تربت میکنند

چرا حال معنوی ندارم؟

نوشته شده توسط 12ام مهر, 1395

داستان علامه ی بحرالعلوم و همسایه ی فقیر:

مرحوم بحرالعلوم که یکی از علمای بزرگ است، برای یکی از علماء که خود صاحب کرامات است، پیغام می فرستد تا خدمت ایشان برسد. وقتی می آید، می بیند که این بزرگ، در حالی که دست به محاسنش گرفته، خیلی منقلب و ناراحت است.

آن بزرگ به او می گوید: تو هستی و در همسایگی ات کسی است که دو روز غذا نخورده و گرسنه مانده است؟! چرا کاری نکرده ای؟!

آن عالم در جواب می گوید که من نمی دانستم. آن بزرگ اعتراض می کند که چرا نباید بدانی؟!  اگر می دانستی و اقدام نمی کردی، که یهودی بودی!

حال شما ببینید در همسایگی خود چه افرادی سوختند و از بین رفتند! نه در همسایگی که در خانه خود، چقدر زن و بچه های ما ضایع شدند و یا خواهر و برادرهای ما به فساد و فحشاء کشیده شدند. با این کوتاهی، انتظار داریم که دلمان بلرزد؟! خیلی جنایت کرده ایم!

اخباتٰ ص 114- استاد علی صفائی حائری

اشک بر امام حسین علیه السلام

نوشته شده توسط 12ام مهر, 1395

آیت الله بهجت (رحمة الله علیه):

فردای قیامت که هیچ چیز از انسان نمیخرند،

اشک بر سیدالشهدا (علیه السلام) را مثل دانه دُرّی برایش نقد میکنند.

شباهت حضرت زینب (س ) به حضرت خدیجه (س )

نوشته شده توسط 11ام مهر, 1395

 

 

شباهت حضرت زینب (س ) به حضرت خدیجه (س ) از امیرمؤ منان علی (ع ) نیز نقل شده
است ، چنان که در روایت آمده است : وقتی که اشعث بن قیس از حضرت زینب (س ) خواستگاری کرد ، حضرت علی (ع ) بسیار
دگرگون و خشمگین شد ، و با تندی به اشعث فرمود : ((این جراءت را از کجا پیدا کرده ای که زینب (س ) را از من خواستگاری
می کنی ؟ ! زینب (س ) شبیه خدیجه (س ) ، پروریده دامان عصمت است ، شیر از دامان عصمت خورده ، تو لیاقت همتایی از او را
نداری ، سوگند به خداوندی که جان علی در دست او است ، اگر بار دیگر این موضوع را تکرار کنی ، با شمشیر جوابت را می
دهم ، تو کجا که با یادگار حضرت زهرا (س ) همسر و همسخن شوی ؟ ! ))( ۲۵ ) همچنین از پاره ای روایت فهمیده می شود که به
خاطر شباهتی که حضرت زینب (س ) به خاله پیامبر (ص ) به نام ام کلثوم داشت ، پیامبر(ص ) کنیه او را ((ام کلثوم )) گذاشت .

 برگرفته از کتاب ۲۰۰ داستان از فضایل ، مصایب و کرامات حضرت زینب نوشته :عباس عزیزی ص22


  •