موضوع: "روزشمار"

پرستار کیست....

نوشته شده توسط 13ام بهمن, 1395

پرستاران، خادمان بی‌منت و فرشتگان سپیدپوش جامعه هستند که لباس خدایی بر تن دارند، آنان حمایت و پشتیبانی جامعه را می‌جویند و خواهان ارج نهادن جامعه به جایگاه واقعی خویشند.

آنگاه که رنج و درد بر کالبد انسان حمله‌ور گشت و سلامت وی را پایان داد، پرستاری به وجود آمد؛‌ یعنی از زمان پیدایش بشر،‌ این حرفه مقدس بر عرصه گیتی نمایان شده است. در مسیر تاریخ، پرستاری همپای پزشکی در خدمت انسان‌ها بوده است و به تدریج، این دو در قالب علم پیشرفت نموده‌اند و در زمان‌های بحرانی، مانند حوادث طبیعی و جنگ‌ها، خدمات شایان توجهی انجام داده‌اند.

به راستی پرستار کیست؟ امروزه تعریفی که از پرستار می شود این است: عده ای از پرسنل بیمارستانها درمانگاهها و مراکز درمانی که از مریضها مراقبت می کنند.
اما تنها این افراد پرستار نیستند بلکه پرستاران واقعی کسانی هستند که در خانواده ها از پدر و مادر پیر و مریض خود نگه داری می کنند یا همسرانی که با وفاداری کامل از همدیگر مراقبت می کنند مثل همسران جانبازان عزیز که نمونه بارزی از پرستاران واقعی و ایثار و فداکاری هستند.

پیامبراکرم(صلى‏ الله ‏علیه‏ و‏آله) فرمودند: مَن قامَ عَلى مَریضٍ یَوما و لَیلَةً بَعَثَهُ اللّه‏ُ مَعَ ابراهیمَ الخَلیلِ ؛هر کس یک شبانه روز از بیمارى پرستارى کند، خداوند او را با ابراهیم خلیل محشور مى‏کند.


و در جای دیگر ایشان فرمودند:
مَن سَعى لِمَریضٍ فی حاجَةٍ قَضاها أولَم یَقضِها خَرَجَ مِن ذُنوبِهِ کَیَومٍ وَلَدَتْهُ اُمُّهُ ؛ هر کس براى بر آوردن نیاز بیمارى بکوشد، چه آن را برآورده سازد و چه نسازد، مانند روزى که از مادرش زاده شد، از گناهانش پاک مى‏شود.

حیف است زینب را پرستار بیمار بخوانند زیرا پرستاری از بیمار یکی از کوچک ترین مسؤولیت های زینب(س) بود، و هر چند پرستاری وظیفه سنگین و ارزشمندی است و پرستار متعهد باید با صبر و حوصله، تحمل هر نوع ناملایمات برای انجام خدمتش بنماید و چنین کاری از عهده هر کس برنمی آید ولی با این حال مقام زینب، آن قدر والا و عظیم است که او را پرستار نهضت و انقلاب حسینی باید بنامیم، زیرا این پرستاری به مراتب مهم تر و سرنوشت سازتر از پرستاری بیمار بود.

 

 

26 دی ماه روز فرار شاه

نوشته شده توسط 26ام دی, 1394

  با اوج گیری مبارزات انقلابی مردم ایران، و پس از آنکه تمامی سیاستهای محمدرضا پهلوی برای آرام کردن مردم خشمگین به شکست انجامید، شاه شاپور بختیار که از چهره های شناخته شده جبهه ملی بود، به نخست وزیری برگزید، اما این اقدام شاه هم فایده نداشت و کارنامه خاندان پهلوی چنان سیاه بود که مردم تنها به سرنگونی آن رضایت می دادند. شاه كه سالها تحت حمایت اربابان آمریكایی خویش و با تكیه بر اریكه سلطنت، كشور را تحت سلطه گرفته و عرصه تركتازی و غارتگری‌های خود قرار داده بود، سرانجام فرار را بر قرار ترجیح داد و مجبور به ترك ایران شد.  شعار های مردم پس از فرار شاه گفت: شعار‌ها این بود «ای شاه خائن آواره گشتی، خاک وطن را ویرانه کردی، کُشتی جوانان وطن ،الله اکبر، کردی هزاران درکفن، الله اکبر، مرگ بر شاه 5بار)» باز در درباره حضرت امام خمینی چنین می خواندند:«یارب نگهدار ، رهبر ما را ،مرجع ما را، پیروزی از حزب خداست، انافتحنا، عمر ستمگران فناست ،انافتحنا، روح الله 

اول مهر 59

نوشته شده توسط 1ام مهر, 1392

راهپیمایی دانش آموزان در حمایت از رزمندگان جبهه های دفاع مقدس در اول مهر سال 1359

عملیات قدس 5

نوشته شده توسط 16ام مرداد, 1392

عمليات قدس 5، آزاد سازي 4 پاسگاه دشمن در غرب هور الهويزه

عمليات ‹‹ قدس 5 ›› براي تكميل پيروزي هاي عمليات قدس 1 و 2 در نظر گرفته شده و هدف از انجام آن تصرف پاسگاه ‹‹ اليج ›› واقع در ‹‹ هورالهويزه ›› و نزديك شدن به ‹‹ البيضه ›› بود با توجه به حساسيت پاسگاه ‹‹ اليج ›› كه در سمت چپ پاسگاه ‹‹ بلاله ›› و نزديك البيضه قرار داشت تامين بيشتر جاده ‹‹ خندق ›› و جناح راست خط پدافندي مد نظر فرماندهان سپاه پاسداران بود زيرا احتمال مي رفت دشمن با اتكا به خشكي هاي موجود در اين محور با نزديك شدن به مواضع خودي آن را مورد تهديد قرار دهد بنابراين محدودتر شدن خط پدافندي خودي و تقليل پاسگاه هايي كه بر روي آب قرار داشت از جمله اهداف اين عمليات بود كه رزمندگان ايراني تقريبا به نيمي از اين اهداف دست پيدا كردند .
اين عمليات با رمز ‹‹ يا علي بن ابيطالب (ع) ادركني ›› ساعت 23 روز 15 مرداد ماه 1364 درغرب هور الهويزه آغاز شد طي دو روز نبرد سي كيلومتر مربع از هور آزاد شد .
همچنين 150 تن از نيروهاي دشمن كشته شده يا به اسارت درآمدند علاوه بر آن غنايمي از جمله چند قبضه خمپاره انداز سلاح ضد هوايي تك لول و مانند آن از دشمن به دست آمد و گردان 3 از تيپ 701 كماندويي عراق منهدم شد.
کد: 159
گروه: کارنامه عملیات ها
نویسنده خبر: مدیریت سایت

 

حضوری پر شور

نوشته شده توسط 12ام مرداد, 1392

طلاب مدرسه علمیه خاتم الاوصیاء (عج) فاضل آباد به مناسبت آخرین جمعه ماه مبارک رمضان روز قدس با هدف حمایت از مردم مظلوم فلسطین مورخ 92/5/11 با حضوری پر شکوه در راهپیمایی ، نفرت و انزجار خود را علیه استکبار جهانی آمریکا و اشغالگر فلسطین صهیونیست به عرصه نمایش گذاشتند . و در ادامه مراسم نیز با تایید قطعنامه در نماز جمعه شرکت نمودند .

زندگینامه آیت الله سید علی اکبر برقعی قمی

نوشته شده توسط 12ام مرداد, 1392

رحلت آیت‏ اللَّه “سیدعلی اکبر برقعی قمی” (1366 ش)
آیت‏اللَّه سیدعلی‏ اکبر برقعی قمی متخلص به کاشف، در سال 1278 ش (1317 ق) در قم به دنیا آمد. وی پس از فراگیری مقدمات حوزوی، راهی نجف اشرف شد و از محضر حضرات آیات: میرزای نایینی و سید ابوالحسن اصفهانی، فقه و اصول و از میرزا علی‏اکبر حکمی یزدی، منطق، فلسفه و هیئت را فرا گرفت. آیت‏اللَّه برقعی همچنین از حضرات آیات میرزا محمد ارباب، شیخ عباس قمی و آقا بزرگ تهرانی اجازه روایت و حدیث گرفت. آیت‏اللَّه شهرستانی از آن پس راهی قم شد و پس از ورود آیت‏اللَّه شیخ عبدالکریم حائری به قم، ایشان به عنوان یکی از مشاوران آن بزرگوار، درباره مشکلات طلاب با مؤسس حوزه علمیه، تبادل نظر می‏کرد. آیت‏اللَّه برقعی در زمان جنگ جهانی دوم به تشکیل انجمن خیریه برای کمک به مردم همت گماشت و پس از جنگ در اجتماعات متعددی سخنرانی کرد. این عالم ربانی به عنوان یک پیشوای روحانی در کنگره جهانی صلح در پاریس و وین به ایراد سخن پرداخت که پس از آن سخنرانی و مراجعت از اروپا، از قم به شیراز و بعد به یزد تبعید شد و این تبعید، چهارده سال به طول انجامید. همچنین راهنمای دانشوران، مهر تابان، جلوه حق، دُرج گهر و سیاست نامه حضرت علی(ع) و… از جمله آثار اوست. آیت‏اللَّه برقعی قمی سرانجام در سیزدهم مرداد 1366 ش برابر با هشتم ذی‏قعده 1407ق در هشتاد و هشت سالگی در تهران درگذشت.

روز شمار

نوشته شده توسط 4ام خرداد, 1392

روز ملي مقاومت و پايداري - روز دزفول
نخستين نبرد مسلمانان با مشركان مكه در صدر اسلام(2ق) - مرگ معتمد عباسي(مسموم كننده امام حسن عسكري(ع)(279ق)


  •