موضوع: "وصیت شهدا"

قسمتی از وصیتنامه شهید برونسی

نوشته شده توسط 24ام خرداد, 1395


فرزندانم شما را به اقامه نماز سفارش می‌کنم همان سفارشی که لقمان به فرزندش کرد که نماز را به پا دارید امر به معروف و نهی از منکر کنید.

فرزندان عزیزم، از قرآن مدد بجویید و از قرآن سرمشق بگیرید تا به گمراهی کشیده نشوید، این هدف قرآن است و این هدف همه انبیاء خداست. من که این آیات را برای شما می‌خوانم از صمیم قلب می‌خوانم. چند شب دیگر به طرف دشمن روانه می‌شوم و اگر برنگشتم امیدوارم که شما به قرآن بپیوندید و به این وصیت‌هایی که من کردم عمل کنید و من هنوز هم صحبت دارم. باید به شما تذکر بدهم. ای فرزندانم، باز شما را به قرآن توصیه می‌کنم، هیچ راهی بهتر از راه قرآن نیست.

وصیت شهید سید محمد حسین میر دوستی برای فرزندش

نوشته شده توسط 19ام بهمن, 1394

 

فرزندم، آقا محمد یاسا، پسرم؛

نمی دانم چه زمانی این نامه را می خوانی؟

از تو می خواهم در زندگی ات پشتیبان ولایت باشی و مراقب فریب دشمن باشی.

شرمنده که نتوانستم باشم؛ دوستت دارم پسرم.

مراقب خودت باش. یا علی.

 

چه بهتر که زیبا برویم...

نوشته شده توسط 18ام مرداد, 1393

این دنیا با تمامی زیبایی ها و انسان های خوب و نیکوی آن محل گذر است نه وقوف و ماندن! و تمامی ما باید برویم و راه این است. دیر یا زود فرقی نمی کند؛ اما چه بهتر که زیبا برویم.

شهید رسول خلیلی مدافع حرم حضرت زینب(س)

عدالت

نوشته شده توسط 18ام خرداد, 1393

مرد با آن قیافه حق به جانب آمده بود مدرسه ،« تا نمره قبولی فرزندم را نگیرم نمی روم.» بعضی ها می گفتند آقای رجایی! طرف آدم بانفوذی است. یک قبولی که به جایی بر نمی خورد ! می گفت :« مدرسه جای تلاش و کوشش است، بچه این فرد جای یک بچه با استعداد را اشغال کرده است. » غروب که می رفت، مرد همچنان تحصن کرده بود. رو به سرایدار کرد و گفت :« به آقا پتو و آب و چای بدهید که خواستند تا صبح بمانند اذیت نشوند. » از نمره خبری نبود که نبود. شهید محمد علی رجایی


منبع : کتاب « خدا که هست » نوشته مجید تولایی

آري، اين سراي جاوداني نيست و ..

نوشته شده توسط 15ام تیر, 1392

آري، اين سراي جاوداني نيست و فناشدني است. آنچه باقي مي ماند سراي ديگر است. به فكر سراي ديگر بايد بود. اينجا منزل موقت است. منزل حقيقي جاي ديگر است. لحظه اي در مرگ تفكر كنيد. از مرگ هيچ فراري نيست و شربتي است كه همه آن را مي چشند.

شهيد علي صادقي قمي


  •