« پرستار کیست....ارتباط با نامحرم »

غزه و فلسطین ،عرصه رسوایی غرب

نوشته شده توسط 29ام دی, 1395

 

روز غزه مانند روز جهانی قدس فرصتی است که فریاد مظلومیت و حق طلبی مردم مظلومش به گوش جهانیان برسد، بخاطر سرپوش گذاشتن رسانه‌های غربی بر جنایات رژیم صهیونیستی و از طرفی بخاطر حماسه آفرینی مردم مظلوم غزه در دفاع از سرزمینشان 29 دی ماه با نام روز ملی غزه نامگذاری شده است.

روز غزه مانند روز جهانی قدس فرصتی است که فریاد مظلومیت و حق طلبی مردم مظلومش به گوش جهانیان برسد.

نظام مقدس جمهوری اسلامی همواره شعار دفاع از مظلومین را در مقابل زورگویان سرلوحه قرار داده است و مسئله فلسطین و دفاع از مسلمانان آن سرزمین از دغدغه های مردم ایران اسلامی بوده است. در طول سال های اشغالگری رژیم صهیونیستی، امام خمینی(ره) با درایت خود در نام گذاری روز جهانی روز قدس، حمایت از فلسطینیان را به عنوان یک مسئله راهبردی برای نظام جمهوری اسلامی ایران تعیین کرد که ما به آن پای بند بوده و هستیم.

غزه به دلیل اینکه خط مقدم مسلمانان و شیعیان در مقابله با اسرائیل است و همچنین نزدیکترین مکان برای ضربه زدن به پیکره رژیم اسرائیل است برای ما مسلمانان اهمیت استراتژیکی دارد.نوار غزه به دلیل نزدیکی به مصر که شاهراه انرژی و امنیت اسرائیل بوده و از طرفی هم آن ها با تصرف این منطقه می توانند کل فلسطین را اشغال کنند و دغدغه آسیب پذیری خود را از بین ببرند برای اسرائیل هم دارای اهمیت فراوانی است. این پیروزی های غزه در جنگ هشت روزه و 22 روزه به مردم دنیا نشان داد که قدرت ایمان در مقابل تجهیزات نظامی و ساز و برگ ارتش دوم دنیا پیروز شد و هیمنه پوشالی اسرائیل را از بین برد.این پیروزی ها از طرفی هم باعث برهم زدن معادلات غرب و اسرائیل در منطقه غرب آسیا و همچنین کاهش محبوبیت سردمداران رژیم اسرائیل بین مردم و افزایش اعتبار و عزت جمهوری اسلامی و حزب الله لبنان بین مسلمانان جهان شد.سانسور خبری شدید رسانه های غربی از جنایات اسرائیل در این منطقه، حمایت آمریکا، اروپا از اسرائیل و وتو لایحه ها و قطعنامه های ضد اسرائیلی باعث سکوت جامعه جهانی در برابر جنایات رژیم اسرائیل در این منطقه شده است.

جنگ ۲۲ روزه رژیم صهیونیستی علیه غزه نقطه عطفی در تاریخ فلسطین و منطقه بود که باعث شد تا رؤیای شکست‌ناپذیری اسرائیل در‌هم شکسته شود.

جنگ ۲۲ روزه غزه نبردی نابرابری است که در بیست و هفتم دسامبر ۲۰۰۸ آغاز و در ۱۷ ژانویه ۲۰۰۹ با مقاومت ستودنی نیروهای فلسطینی به پایان رسید.

رژیم صهیونیستی بعد از کنترل نوار غزه به دست حماس، تمام تلاش خود برای تضعیف و حذف گروه‌های مقاومت فلسطین در غزه بکار گرفت.

اهداف اسرائیل از راه‌اندازی جنگ ۲۲ روزه
اسرائیل قصد داشت در این جنگ به اهدافی از جمله؛ آزادی گلعاد شالیط نظامی اسیر صهیونیستی، جلوگیری از شلیک موشک‌های مقاومت، تغییر در معادله غزه و نابودی گروه‌های مقاومت فلسطینی دست یابد ولی به هیچ یک از این اهداف خود نرسید.

دستاوردهای جنگ غزه برای اسرائیل
با نگاهی به تاریخ می‌توان پی‌برد که جنگ‌های غزه اشتباه‌های فاحشی بود که رژیم صهیونیستی پس از حمله به لبنان در سال ۲۰۰۶ مرتکب شد چراکه تمامی این جنگ‌ها شکست مفتضحانه‌ای برای ارتش رژیم صهیونیستی برجا و ضعف‌های نظامى این رژیم را به نمایش گذاشتند.

.


فرازی از رهنمودهای مقام معظم رهبری به مناسبت روز غزه به شرح ذیل است:

غزه و فلسطین؛ عرصه رسوائى غرب‏
امروز غزه و فلسطین، عرصه رسوائى غرب است. غرب با ادعاى حقوق بشر، بزرگ‏ترین و فجیع‏ترین نقض حقوق بشر را در غزه ندیده گرفته. تا روزهاى متمادى، غربى ‏ها در یک‏سال گذشته، یک کلمه حرف به نفع مردم غزه و در دفاع از آن‏ها نزدند. روزهاى متمادى پشت سر هم مى ‏گذشت، ما هى گوشمان بود ببینیم آیا از اروپا - از آمریکا که هیچ - از سازمانهاى حقوق بشر، از سازمانهاى به‏ اصطلاح مدافع آزادى، یک کلمه حرف به نفع مردم غزه صادر مى ‏شود؟ نمى‏شد. بعد از آنى که سر و صداى مردم بلند شد، مردم در کشورهاى مختلف سر و صدا کردند، راه‏پیمایى کردند، تظاهرات کردند، حرف زدند، رسوائى بالا گرفت، شروع کردند به حرف‏زدن؛ فقط حرف! غرب هیچ‏گونه حمایتى از مردم غزه نکرد؛ در مقابل یک چنین فاجعه عظیمى که جلوى چشم همه داشت اتفاق مى ‏افتاد. تا امروز هم باز غرب در همان مواضع است. سازمان ملل خودش را رسوا کرد. آمریکا رسوا بود و رسواتر شد.

 http://www.askdin.com/showthread.php?t=35465

http://sahebnet.ir/post-644.html

آراي كاربران براي اين مطلب
5 ستاره:
 
(2)
4 ستاره:
 
(0)
3 ستاره:
 
(0)
2 ستاره:
 
(0)
1 ستاره:
 
(0)
2 رأی
ميانگين آراي اين مطلب:
5.0 stars
(5.0)
نظر از: كوثر [عضو] 
5 stars

موفق باشید

1395/11/24 @ 22:04
نظر از: كوثر [عضو] 
5 stars

ممنون از نظرتون زیبا بود
موفق باشید

1395/11/11 @ 22:03


فرم در حال بارگذاری ...


  •