« شانزدهمین شهید مدافع حرم استان گلستان شهید مصطفی خوش بیانآخوندا ما رو ول نمی کنند... »

مصاحبه خانم حاجی آبادی به مناسبت هفته حجاب و عفاف

نوشته شده توسط 17ام تیر, 1396

یکی از وظایف حوزه های علمیه خواهران ترویج فرهنگ حجاب و تحقق واقعی حجاب اسلامی در جامعه می باشد واز طرفی  دشمنان اسلام نیز هر وز بیشتر از همیشه مساله حجاب را مورد هدف قرار  داده و برای از بین بردن آن از هیچ امری دریغ نمی کنند .

برای همین منظور و با توجه به فرارسیدن هفته عفاف و حجاب مصاحبه ای با سر کار خانم حاجی آبادی مدیر مدرسه علمیه خاتم الاوصیاء(عج) فاضل آباد به عمل آمد که به شرح ذیل می باشد :

*سلام علیکم به نظر شما حجاب فقط به چادر است ؟

نظر من این نیست که حتما چادر باشد و غیر چادر نباشد بلکه چادر حجاب برتر است و برای یک خانمی که تمایل به پوشش کامل دارد بهترین  و برترین حجاب چادر می باشد و علاوه برآن چادر یک نشان و هویت ملی می باشد .

*چه ارگان یا گروهی برای بهبود وضع حجاب در جامعه مسئولیت دارد ؟

نمی توان این مسئولیت را مختص به یک گروه و یا ارگان خاصی کرد بلکه تک تک افراد جامعه در بهبود این امر موثر هستند هر چند که بعضی از گروه ها و یا ارگانها نقش اساسی تری در این زمینه دارند مانند وزارت فرهنگ و ارشاد که می تواند با برنامه های بلند مدت و کوتاه مدت  نقش موثر تری  را در بهبود وضع حجاب و عفاف در جامعه ایفا کند .

*بهترین راه ترویج حجاب چیست ؟

فرهنگ سازی درباره ی حجاب بهترین راه ترویج حجاب می باشد و این فرهنگ سازی باید از همه جهت باشد یعنی هم خانواده ارزش و جایگاه حجاب را به طور شایسته و بایسته به فرزند ش آموزش دهد و هم آموزش و پرورش و دیگر نهادهای جامعه ارزش و جایگاه حجاب را به صورت عملی نشان دهند و اجرا کنند .

*در پایان از شما که مدیر مدرسه علمیه هستید خواستاریم نقش حوزه های علمیه خواهران را در نهادینه کردن فرهنگ حجاب  بیان فرمایید ؟

یکی از اساسی ترین نقش های حوزه علمیه خواهران در نهادینه کردن فرهنگ حجاب تبلیغ و ترویج حجاب در جامعه می باشد  که این تبلیغ و ترویج باید مناسب زمان حال در جامعه باشد واز آنجاییکه سبک زندگی مردم تغییر کرده و مردم و به تبع بانوان جامعه رو به فضای مجازی آوده اند طلاب هم نباید این فضا را خالی بگذارند و باید توانایی تاثیر گذاری در این فضا  را هم داشته باشند و دیگر اینکه حضور طلبه محجبه و عفیفه در جامعه خود می تواند الگویی برای دیگر بانوان باشد .

متشکر و ممنون که وقت گرانبهایتان را در اختیار ما گذاشتید موفق و موید باشید .


فرم در حال بارگذاری ...


  •