موضوع: "محافظین حریم زینبی"

​مدافع حریم چه کسی هستند؟

نوشته شده توسط 12ام آبان, 1395

کیلومترهاازکشوردورشدند
تامطمئن باشندکه درامنیت کامل هستیم

تامطمئن باشنددشمن حتی به ذهنش نرسد
اینکه دستش به ناموس کشوربرسد
اما
کارازنهی ازمنکرگذشته!

​سخنان زیبای مقام معظم رهبری در مورد حماسه‌ی زینب کبری (سلام الله علیها)

نوشته شده توسط 5ام آبان, 1395


حماسه‌ی زینب کبری (سلام الله علیها)
* اربعین در حادثه‌ی کربلا یک شروع بود؛ یک آغاز بود. بعد از آنکه قضیه‌ی کربلا انجام گرفت- آن فاجعه‌ی بزرگ اتفاق افتاد- حادثه‌ی اسارتها پیام را باید منتشر می‌کرد و خطبه‌ها و افشاگری‌ها و حقیقت‌گوئی‌های حضرت زینب (سلام‌الله‌علیها) و امام سجاد (علیه الصلاه و السلام) مثل یک رسانه‌ی پرقدرت باید فکر و حادثه و هدف و جهت‌گیری را در محدوده‌ی وسیعی منتشر می‌کرد؛ و کرد.

صفحات: 1· 2

دانش حضرت زینب علیهاالسلام

نوشته شده توسط 1ام آبان, 1395

 

 

 



حضرت زینب کبری (سلام الله علیها) بانوی علم و فضل است. او علم خود را از جد بزرگوارش پدر ارجمند و مادر گرامی و برادران عزیزش دارد، کسانی که متصل به وحی‎اند. نوشته‌اند حضرت زینب (سلام الله علیها) درس تفسیر برای بانوان داشت. آری دختر امیرالمومنین علی (علیه السلام) به راستی دارای علم وافر خدادادی بود. ابن عباس از وی با این عبارت نقل می‌کند و می‎گوید: «بانوی خردمند ما زینب (سلام الله علیها) و همین بس که در بنی‎هاشم به «عقیله» یعنی بانوی خردمند معروف بود و آن هنگام که حضرت زینب (سلام الله علیها) در اسارت وارد کوفه شد. او بانوانی را که برای تماشا آمده‎اند، می‌شناسد. در و دیوار آن او را به یاد ایامی انداخت که بانوان همین شهر، صف اندر صف منتظر لقایش می‌نشستند تا در درس تفسیرش شرکت کنند و اکنون شهر به شهر می‌گردد.

از سخنان حضرت زینب (سلام الله علیها) در طول مسافرت کربلا، کوفه و شام و خطبه‌ها و سخنرانی‎هایی که در فرصت‌های مختلف در برابر ستمکاران و طاغوتیان آن زمان و مردم دیگر ایراد فرمود، به خوبی معلوم می‌شود که مراتب علم و دانش و کمال آن بانوی بزرگوار از راه تحصیل و تعلیم اکتسابی نبوده و بهره‌ای الهی و جنبه خارق‎العاده داشته است. شاهد این مطلب، کلام امام سجاد (علیه السلام) است که پس از خطبه کوفه بر او فرمود: عمه جان آرام باش و سکوت اختیار کن که تو بحمدالله دانشمندی معلم ندیده و فهمیده‌ای هستی که کسی تو را فهم نیاموخته است

 

 

http://www.beytoote.com

 

 

 

 

وصیت شهدا

نوشته شده توسط 28ام مهر, 1395

شهید غلامرضا خسروشاهی:

                 

ما که رفتیم کار حسینی کردیم.


شما که ماندید کار زینبی کنید


                                      لبیک یازینب

ابتکار حضرت زینب (س) قبل از یورش دشمن به خیمه ها

نوشته شده توسط 27ام مهر, 1395

زمانیکه  لشکر به قصد غارت رو به خیام آوردند حضرت زینب (س) برای ابن سعد پیام فرستاد که اگر مقصود شما اسباب ، اثاث و زیور و لباس ما است به لشکریانت بگو شتاب نکنند ما خودمان این چیزها را تحویل آنها می دهیم پیش از آن که دست نامحرم به جانب حرم برادرم دراز شود .پس آن بانوی بزرگوار دستور داد تمام اسباب و وسایل حتی چادر و لباس و همچنین زیور ،خلخال ،گوشواره همه را از خود جدا کردند ، خود علیا مخدره زینب (س) یک لباس کهنه ی پاره پاره که در واقع اراذل الثیاب بود در بر کرد ، هم چنین سایربانوان نیز این کار را کردند پس علیا مخدره زینب فرمودند : حالا هر که آن اسباب و اثاث دختران علی و فاطمه است(1)

 

ولی حال دختران امروز ما را ببین که چقدر راحت خود را در برابر لشکر یزیدیان زمان قرار می دهند و غافل از اینکه بانوی ما زینب برای اینکه نامحرم به او کوچکترین توجه اینکند  لباس کهنه بر تن کرد امان از دل زینب ……

 

1- کتاب اسیران و جانبازان کربلا ، پزوهشکده تحقیقات اسلامی  نویسندگان محمد مظفری ص 104

پرچم حسین

نوشته شده توسط 19ام مهر, 1395

 

پرچم حسین (علیه السلام )
به دست عباس است
وبر سر زینب (سلام الله علیها )
اینجاست که کشف حجاب
استراتژی دشمن می شود

امان از دل زینب

نوشته شده توسط 19ام مهر, 1395

 

حالا می فهمم … …
امان از دل زینب یعنی جی؟
زهرا داغ علی را ندید .
علی داغ حسن را ندید.
حسین داغ رقیه را ندید .
عباس داغ علی اصغر را ندید .
چه کشید زینب که داغ تک تک شان را به عینه دید..
امان از دل زینب………

خانواده عاشورایی

نوشته شده توسط 14ام مهر, 1395

ویژگی های خانواده عاشورایی
سلسله کلاس های مهارتهای زندگی با موضوع خانواده عاشورایی در روز سه شنبه سیزدهم مهر ماه مصادف با دوم محرم با حضور غلامرضا احمدی کارشناس و مشاور مسائل خانواده در جمع طلاب و بانوان شهر فاضل آباد و بخش کمالان در مدرسه علمیه و پایگاه بسیج طلاب خاتم الاوصیاء(عج) فاضل آباد برگزار شد .
احمدی گفت : خداوند در ابتدای خلقت بشر در او استعدادهایی را به ودیعه و امانت گذاشته است که برای بروز این استعدادها نیاز به یک بهانه و سعی و تلاشی دارد چرا که موفقیت انسان ها در شکوفایی این استعدادها است .
وی اظهار داشت : در واقعه ی عاشورا سه دسته هستند دسته ی اول مسلمان و حافظ دین که امام حسین (ع) و یارانش بودند و دسته ی دوم ضد دین و مشروب خور …. هستند که مانند یزید و اصحابش دسته ی سوم و آخر دسته ای هستند که سعی دارند هم با دسته اول باشند و هم با دسته دوم مانند عمربن سعد و امثال او که این گروه بیشترین ضرر را کردند چرا که نه به دسته اول و نه به دسته دوم رسیدند .
کارشناس مسائل خانواده تاکید کرد : تمام حرکات دین برای ما الگو است برای همین است که ما داعی الی الله هستیم و خداوند مارا به سوی این الگوها دعوت می کند .
مشاوره خانواده برای خانواده عاشورایی ویژگی هایی را بیان کرد : اولین ویژگی خانواده عاشورایی را همسویی و همدلی دانست مانند همدلی که حضرت رباب همراه نوزاد شش ماهه در واقعه ی عاشورا با امام حسین (ع) داشتند .
احمدی ویژگی بعدی خانواده عاشورایی را حمایت همسر در راه حق مطرح کرد همانگونه که مادران و همسران رزمندگان در زمان دفاع مقدس داشتنند.
وی یکی دیگر از ویژگی های مهم خانواده عاشورایی را حجاب و عفاف زینبی عنوان کرد مانند حضرت زینب (س) که در طول 54 سال عمرشان احدی از نامحرمان صورت ایشان را ندیده بود نه اینکه حضرت فقط در خانه باشند بلکه ایشان خطبه های مختلفی در مکان های متعدد داشتند و نیز پاسخگو سوالات شرعی زنان و مردان بوده اند ولیکن همراه با حجاب کامل این امور را انجام می دادند .

صفحات: 1· 2

فایل تصویری ایام محرم

نوشته شده توسط 14ام مهر, 1395


  •