« ما خودمان گم شده ايمدو عمل برای پیشرفت در زندگی: »

تار و تور و تیر

نوشته شده توسط 31ام خرداد, 1394

بنگرید که چه زیباست جاذبه ی الهی:

ازمرحوم حاج اسماعیل دولابی منقول است:

خداوند تبارک و تعالی بندگانی را که بسیاردوست دارد و می خواهد همیشه آنها را درکنارخود نگه دارد،ازسه طریق آنها را جذب خود می کند:

1) تارالهی: تارالهی همان کتاب قرآن مجید است که این وسیله ی جذب کننده فقط مال بزرگان است. خداوند ازطریق هشدارها ومژده هایی که درکتابش داده است بندگانش را جذب خود می کند وباآن تارالهی خودش آهنگی دلنشین را می نوازد تا به دل بندگانش نشیند،و درمیان انسان های جاهل بسیار اندک است که از این راه دشوارجذب خداوند شوند.

2) تورالهی: (اگه می خواین بدونین شما جذب کدوم وسیله ی جاذبه ی الهی شدید ادامه مطلبو حتما بخونین و درنظرات بگید که کدوم یکی شما رو جذب کرده)


اما کسانی مثل ما بنده هایی که ازطریق تارالهی جذب خداوند نمی شوند خداوند با تورخود آنها را می آزماید. تورخداوند همین محفل هایی است که درآن ذکر فضائل ومصائب ائمه اطهار(علیهم السلام) گفته می شود. خداوند تعالی بندگانی را که دوست دارد،در تور خود می اندازد تا با اشک ریختن برائمه با او دوست شوند و او را بشناسند.به عنوان مثال ماهیگیری که به دریا می رود ومی خواهد ماهی بگیرد آن ماهی هایی را صید می کند وبه تور خود می اندازد که خیلی دوست دارد ومواظب است که از لابه لای تور نگریزند وشکارآبزیان درنده نشوند.

3) تیرالهی: وامّا تیرالهی؛زمانی که خداوند تبارک تعالی می بینید بنده ای را که آنقدر دوست دارد ومی خواهد به طرف او بیاید ولی او نه از راه تار ونه از راه تورجذب او نمی شود خداوند هدف تیرخود را به سوی او میگیرد،یعنی چنان مشکل یا مرضی درزندگی و وجود او میریزد که او دیگرازشدت درد ورنج به سوی خدایش بیاید وبگوید: یارَبِّ ارحَم ضَعفَ بَدَنی.(خدایا اشتباه کردم،راه نادرستی را انتخاب کردم،هرچه تو برای من با تارت آهنگی الهی نواختی،هرچه تو مرا با تورت به دام خود بنداختی،امّا بازهم بنده نشدم. حال می گویم پروردگارا تیرت را ازسوی من کنارببر……)

وهمین طوربندگانی که نه از راه تارآمدند،نه تور و نه تیرالهی،کسانی هستند که دیگرازچشم خدا افتاده اند و مورد قهرخداوند قرارگرفته اند. خداوند هم بعد ازآن تمام وسایل دنیوی را به آنها می دهد تا دیگر آن بنده ازخداوند چیزی نخواهد وآنجاست که خداوند سبحان می فرماید:وعده ی ما در قیامت. ما دیگربه تو کاری نداریم،خدای تو ابلیس است به همان خدایت بگو که درقیامت هم کمکمت کند.
البته اگرهمین بنده هم روزی به سوی خداوندمتعال برود،خداوند غفوربازهم عذراو را می پذیرد


فرم در حال بارگذاری ...


  •