موضوع: "امام حسین"

پیمان شکنان امت

نوشته شده توسط 15ام آبان, 1395


هنگامی که آیه (و اذ اخذنا میثاقکم لا تسفکون دمائکم)نازل شد. پیامبراکرم (ص) فرمودند :این آیه در مورد یهود است که پیمان خدا را شکستند و پیامبران الهی را تکذیب نمودند و اولیا و دوستان الهی را کشتند اکنون شما را از یهود امت اسلامی آگاه نسازم؟ گفتند : بفرمایید ای رسول خدا ! پس آن حضرت چنین فرمودند : گروهی از امت من که خود را مسلمان می پندارند برگزیدگان ذریه مرا و پاکان خاندانم را می کشند و دین و سنت مرا تغییرمی دهند و دو فرزند عزیزم ، حسن و حسین را می کشند همان طور که پیشینیان یهود زکریا و یحیی را کشتند.
آگاه باشید که خداوند آنان را لعنت نموده است همان گونه که قاتلان زکریا و یحیی را لعنت نموده است و پیش از قیامت از اولاد حسین مظلوم فردی که هدایت شده است مبعوث می گرداند تا باقیمانده انان را با شمشیر دوستانش بسوزاند و به سوی آتش دردناک جهنم بفرستد.
آگاه باشید که خداوند کشندگان حسین را و هرآن کس که دوستدار قاتلان حسین و مددکار و یاور آنان باشد و نیزکسانی را که بدون وجود جهت تقیه از دشمن و بدون عذر ، از لعنت کردن به قاتلان حسین سکوت می ورزند و خودداری می کنند، لعنت نموده است.
آگاه باشید خداوند برای کسانی که از روی رحمت و دلسوزی برای حسین گریه می کنند و بر دشمنان او لعن و نفرین می نمایند و دلهای خور را از کینه و دشمنی نسبت به قاتلان حسین پر می کنند درود و صلوات فرستاده است. آگاه باشید که هرکس راضی به کشته شدن حسین باشد با قاتلان او در این جنایت شریک است و اگاه باشید قاتلان حسین و یاوران انها و پیروان آنها و دنباله روان آنها از دین خدا دور و جدا می باشند.
همانا خداوند به فرشتگان مقرب خود امر می کند تا اشکهایی که برای حسین ریخته می شود جمع اوری کنند و به کلید داران بهشت تقدیم کنند پس این اشکها را کلیدداران بهشتی با آب حیات بهشتی می آمیزند که با این کار شیرینی و لذت آن آب حیات هزار برابر افزون می گردد.
و همانا ملائکه اشکهای کسانی که از کشته شدن حسین خندان و شادان هستند به جهنم می افکنند و با آب داغ جهنم و با چرک خونین جهنمیان و خونابه و چرک های کثیف دوزخیان می آمیزند پس به شدت حرارت و عظمت عذاب جهنم هزار برابر افزوده می شود که عذاب دشمنان آل پیمبر را با این مجازات ، می افزایندز

رحمت بيكران : چهل روایت ، چهل حکایت پیرامون شاه شهیدان ، محمدهادی ذاکری، ص91

شهادت امام حسین علیه السلام

نوشته شده توسط 12ام مهر, 1395

پیامبر اکرم صلى الله علیه و آله:


إنَّ لِقَتلِ الحُسَینِ حَرارَةً فی قُلوبِ المُؤمِنینَ لاتَبرُدُ أبَدا

شهادت حسین سلام الله علیه آتشى در دل مؤمنان درانداخته است که هرگز سرد نخواهد شد .

(مستدرک الوسائل : ج ۱۰ ، ص ۳۱۸ )

 

 

آداب عزاداری برای امام حیسن علیه السلام

نوشته شده توسط 12ام مهر, 1395

⚫️آداب عزاداری اباعبدالله الحسین⚫️


 1- سیاهپوشی:
 از نظر فقهی پوشیدن لباس سیاه مکروه است ولی در عزاداری امام حسین (علیه السلام ) و ائمه معصومین (علیهم السلام ) استثناء شده است زیرا این کار نشانه حزن و اندوه و نمودار شعائر و حماسه ها است.


2- تسلیت گویی:
اصل تسلیت گفتن در شرایط مصیبت و اندوهی که بر کسی وارد شده در اسلام مستحب است.
پیامبر اکرم (ص) : هرکس مصیبت دیده ای را تسلیت گوید ، پاداشی همانند او دارد. (سفینةالبحار، ج2، ص188 )
- این سنت در بین شیعیان رایج است و  با  جمله « اَعظَمَ اللهُ اُجُورَکُم » همدیگر را تسلیت می دهند.
- امام باقر (ع ) : وقتی شیعیان به هم می رسند در مصیبت ابا عبدالله (ع )این جمله را تکرار نمایند : « اَعظَمَ اللهُ اُجُورَنا بمُصابنا بالحُسَین (ع ) وَ جَعَلَنا وَ اِیاکُم مِنَ الطالبینَ بثاره مع وَلیهِ الاِمام المَهدی مِن الِ مُحَمَدٍ علیهمُ السَلامُ.» خداوند اجر ما را به سوگواری و عزاداری بر امام حسین (علیه السلام ) بیفزاید و ما و شما را از خونخواهان او همراه با ولی خود امام مهدی از آل محمد (علیهم السلام ) قرار بدهد . (مستدرک الوسایل،ج2،ص216)


3- تعطیلی کار در روز عاشورا:
امام صادق (ع ) : کسی که روز عاشورا را تعطیل کند، یعنی عقب کسب و کارش نرود و به کوری چشم بنی امیه که روز عاشورا را متبرک می دانستند،اگر کسی برای معیشت روزانه اش هم فعالیتی نکند،خداوند حوائج دنیا و آخرتش را بر آورد و کسی که روز عاشورا روز حزن و اندوه او باشد، در عوض فردای قیامت که برای همه روز هول و ترس است برای او روز شادی خواهد بود.(امالی شیخ صدوق، ص129)


4- زیارت و زیارت خوانی:
علقمة بن حضرمی از امام باقر (ع ) در خواست نمود که مرا دعایی تعلیم بفرما که از راه نزدیک یا دور و از خانه ام در این روز (روز عاشورا ) بخوانم.
امام فرمودند: ای علقمه !هرگاه خواستی (دعا بخوانی ) دو رکعت نماز بخوان بعد از آن این زیارت (عاشورا ) را بخوان .پس اگر تو این زیارت را بخوانی ، دعا کرده ای به آنچه که ، ملائکه برای زائر حسین (ع ) دعا می کنند و خداوند صد هزار هزار درجه برای تو بنویسد و مثل کسی هستی که با حسین (ع ) شهید شده باشد تا مشارکت کنی ایشان را در درجات ایشان و شناخته نشوی مگر در جمله شهیدانی که شهید شده اند با آن حضرت و نوشته شود برای تو ثواب زیارت هر پیغمبری و رسولی و ثواب زیارت هر که زیارت کرده حسین (ع) را از روزی که شهید شده است (مصباح المتهجد ، ص714)
اگر می توانید زیارت عاشورای معروفه را با صد لعن و صد سلام بخوانید و اگر وقت ندارید برای صد لعن و صد سلام،زیارت عاشورای غیر معروفه را که در اجر و ثواب با زیارت معروفه یکسان است،هر روز بخوانید.(هر دو زیارت در مفاتیح الجنان هست.)


5 - تباکی و گریستن:
در حدیث قدسی آمده که خداوند به حضرت موسی (ع) فرموند : ای موسی ! هر یک از بندگانم در زمان شهادت فرزند مصطفی (ص) (روز عاشورا) گریه کند یا حالت گریه به خود بگیرد و بر مصیبت سبط پیامبر(ص) تعزیت گوید همواره در بهشت خواهد بود(مستدرک سفینه البحار، ج7، ص235)


6- برگزاری مجالس عزاداری:
امام صادق (ع) می فرماید:مجلس گرفتن شما را من دوست می دارم .در مجالس خود « امر ما را » زنده بدارید.خداوند رحمت کند کسی که امر ما را زنده بدارد (وسایل الشیعه، ج10، ص235)


7 – نماز جماعت ظهر عاشورا:
سید الشهداء و یاران با وفای او همه کشته راه نماز شدند.از این رو در زیار ت مطلقه امام حسین خطاب به امام
می گوییم : اشهد انک قد اقمت الصلاة و اتیت الزکاة و امرت بالمعروف و نهیت عن المنکر.


8 – تحمل اندکی سختی:
بايد مقدارى از لذائذ زندگى را كه از خوردن و نوشيدن و حتّى خوابيدن و گفتن بدست مى‏آيد ترك نموده ( مگر آن كه لازم باشد ) و ديدار با برادران دينى را ترك كرده و آن روز را روز گريه و اندوه خود قرار دهد.و مانند كسى باشند كه پدر يا فرزند خود را از دست داده است‏.
- امام صادق (ع) : در روز (عاشورا) از کارهای لذتبخش دوری شود و آداب و سنن سوگواری بر پا گردد و تا زوال خورشید از خوردن و آشامیدن خودداری شود و بعد از آن همان غذایی خورده شود که سوگوارن می خورند. (میزان الحکمه،ج8، ص3783)
 یکی از علما می فرمودند: از روز 7 محرم که آب را بر امام حسین (علیه السلام) بستند تا روز عاشورا سعی کنید آب نیاشامید،نوشیدنی های دیگر بیاشامید ولی به احترام آقا و اهل بیتش آب نیاشامید.


9- رعايت اخلاص:
عزاداری را بخاطر رسم وعادت انجام نداده و سعى كنيم اين كارها رابا نيتى خالص و براى رضاى خدا انجام داده و در خلوص خود نيز صادق باشيم.زيرا كار كوچكى كه با نيت خالصانه و صادقانه همراه باشدبهتر از كارهاى زيادى است كه خلوص و صداقت در آن نباشد،حتى اگر چندين هزار برابر باشد


مفتاح بهشت
قدم اول روی نفس قدم دوم دربهشت

زمزمه دلتنگی

نوشته شده توسط 27ام آبان, 1394

هر سال این موقع ها دل نازکتر از همیشه ام لنگی تلنگری برای گریه ….

یک تصویر. یک صدا ….. یک کلمه

عادت نمی کنم آقا به طلبییده نشدن

 


  •