موضوع: "فرهنگی"

من شرمنده نیستم بی عرضه ام

نوشته شده توسط 27ام دی, 1394

غذای انس

نوشته شده توسط 2ام آذر, 1393

1- سایت امام خمینی http://www.imam-khomeini.ir
2- سایت امام خمینی http://www.imam-khomeini.com/web1/persian/default.aspx
3- راه امام http://www.rahe-emam.org/
4- آيت الله خامنه اي http://www.leader.ir
5- سایت های پرسمان دانشجویی http://www.moshavereh.porsemani.ir/
6- راه و رسم طلبگی http://www.talabegi.com/Portal/Cultcure/Persian/CaseID/62985/71243.aspx
7- کتابخانه دیجیتال نورhttp://www.noorlib.ir/view/fa/default
8- فصلنامه تخصصی انتظار موعود http://www.entizar.ir/
9- جامع ترین پایگاه اطلاع رسانی کتابخانه های ایرانhttp://www.lib.ir/LibView/default.aspx
10- پایگاه اطلاع رسانی حوزهhttp://www.hawzah.net/fa/default
11- کتابخانه پایگاه حوزه http://www.hawzah.net/fa/bookalphabet
12- کتابخانه مرکز تعلیمات اسلامی واشنگتن
http://ketaab.iec-md.org/fehrest_kotob_alefbaaei_naame_ketaab.html
13- سایت شهید مطهریhttp://www.mortezamotahari.com/fa/default.html
14- کتابخانه سایت آیت الله فاضل لنکرانیhttp://www.lankarani.com/far/library/booklist.php
15- کتابخانه سایت آیت الله صافیhttp://www.saafi.net/fa/lib
16- کتابخانه سایت اندیشه قمhttp://www.andisheqom.com/Files/shialib.php
17- کتابخانه سایت انهارhttp://elib.anhar.ir/booklist.asp
18- کتابخانه تبیان http://library.tebyan.net/
19- کتابخانه آیت الله مکارم شیرازیhttp://makarem.ir/Libery/?MI=4&lid=0
20- آثار آیت الله مصباح یزدیhttp://mesbahyazdi.ir/
21- کتابخانه دارالحدیث http://www.hadith.net/n144.html
22- کتابخانه دیجیتال حدیث http://lib.qhu.ac.ir/
23- سامانه مدیریت تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم (سمتا) www.samta.ir
24- سایت مبلغان http://www.mobaleghan.com/
25- کتابخانه صدا و سیماhttp://pajuhesh.irc.ir/product/book
26- کتابخانه دیجیتال نورhttp://www.noorlib.ir/view/fa/default
27- پایگاه مجلات تخصصی نورhttp://www.noormags.com/view/fa/default
28- کتابخانه سایت آیت الله علی حائریhttp://einsad.ir/
29- کتابخانه مؤسسه تحقیقات و نشر معارف اهل البیت http://lib.ahlolbait.com/
30- کتابخانه آيت الله حائري شيرازيhttp://haerishirazi.ir/default2.asp
31- کتابخانه سایت اخلاقhttp://akhlagh.net/akhlagh/
32- کتابخانه تخصصی تاریخ اسلام و ایران http://www.historylib.com/
33- کتابخانه سایت آیت الله نکونامhttp://nekoonam.ir/fa/
34- کتابخانه مرکز تحقیقات رایانه ای قائمیه اصفهانhttp://www.ghaemiyeh.com/
35- استاد قرائتیhttp://www.gharaati.ir
36- محصولات فرهنگی معاونت فرهنگی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی http://farhangi.iki.ac.ir/
37- نشریات تخصصی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی http://nashriyat.ir/
38- فاضلین نراقی http://www.naraqi.com/
39- شیعیان http://shiayan.ir/
40- اعراب گذاری هوشمندhttp://www.hadith.net/HadithViewErab.aspx
41- آثار شیخ حسین انصاریان http://www.erfan.ir/farsi/book/
42- سمت خدا(صوت و متن) http://samtekhoda.tv3.ir/
43- رادیو معارف http://samtekhoda.tv3.ir/

ادامه »

گنج

نوشته شده توسط 29ام تیر, 1393

أن هنگام که خدا را از پشت حلقه های موج های چشمانتان بهتر شناختید


کسانی که دستشان از دعاهای خالص کوتاه است یاد کنید باشد مرواریدی از موجهایش گنجی برای دیگران باشد

بررسي زيارت اربعين امام حسين عليه السلام

نوشته شده توسط 26ام آذر, 1392


بررسي زيارت اربعين امام حسين عليه السلام
فراز اول:
سلام هاي توصيفي


- السلامُ علي وَليِّ الله و حبيبه؛ سلام بر ولي و حبيب - دوست - خدا.
- السلامُ عـَلي خليلِ اللهِ وَ نجيبه؛ سلام و درود بر خليل و گزيده خدا.
- السلامُ علي صَفيِّ اللهِ و ابن ِ صَفيّـه؛ درود بر برگزيده خدا و پسر انتخاب شده خدا.
- السلامُ علي الحُسين ِ المظلوم الشهيد؛ درود بر حسين مظلوم شهيد.
- السلامُ علي اسيرِ الکربات و قـَتيلِ العـَبرات؛ سلام بر کسي که اسير و گرفتار بلايا و اندوه ها شد و کشته براي اشک ها.

در سلام هاي اوليه زيارت، امام صادق عليه السلام به نوعي اصالت خانوادگي امام حسين عليه السلام را بيان مي نمايد که ايشان فرزند رسول خدا که حبيب خداست، مي باشد . برخي از انبياء در درگاه الهي با نام خاصي توصيف و معروف شده اند. حضرت ابراهيم(ع) با عنوان خليل الله ، حضرت موسي(ع) با عنوان کليم الله ، حضرت عيسي(ع) با عنوان کلمة الله ، حضرت نوح(ع) با عنوان نبي الله - که البته ايشان اولين پيامبري بودند که مقام نبوت را به دوش کشيدند- حضرت آدم(ع) با عنوان صفوة الله و حضرت محمد(ص) با عنوان حبيب الله مطرح هستند.


براي سلام معاني مختلف ذکر کرده اند، که به اختصار نام مي بريم.

1- سلام، يکي از نام هاي خداي عزوجّل است و مراد آن است که خداوند حافظ تو باشد.

2- سلام به معناي تسليم.

3- سلام به معناي سلامتي.
حال که معناي سلام مشخص شد که به معناي آسايش، امنيت و سلامتي است، به تفسير سلام بر امام حسين عليه السلام مي پردازيم. سلام بر امام به اين صورت است که شخص زائر در حالي که حضور امام ايستاده يا از دور ايشان را در ذهن حاضر نموده و به حضرت سلام مي نمايد و در دل مي گذراند که هيچ آزاري و آسيبي از ناحيه من به آن امام، نه در آن وقت و نه پس از آن نخواهد رسيد؛ زيرا هدف تمامي آن بزرگواران جز هدايت و اصلاح مردم و اعلاي کلمه توحيد و شيوع طاعت خداوند در مردم نيست، لذا آنها از معصيت خدا و تخلف از اوامر و نواهي او، از اخلاق ناپسند مردم از قبيل خودبزرگ بيني، حرص، ريا، بخل، حّب قدرت، غيبت، آزار رساندن و … اذيت خواهند شد.

 

زائر بايد حال خود را به گونه اي قرار دهد که مورد رضايت امام باشد، نه مايه اذيت آن حضرت. آن وقت است که در گفتن کلام سلام، صادق است. لذا بايد دل را با آب توبه شستشو داده، و اشک پشيماني از ديده فرو ريزد، و پس از آن به امام عرض سلام داشته باشد.

زائر با عرض سلام، خود را به آن حضرت نزديک نموده و با تکرار واژه ادب، روح و روان خود را به لحاظ نزديکي به ايشان از پستي ها و رذايل و آلودگي ها پاک مي نمايد و سلام را چنان با ادب و خلوص و اشک و آه بر دل القا مي نمايد، تا سلامتي کامل حاصل گردد و موجب جواب سلام آن بزرگوار گردد.

در واقع زائر با عرض سلام بر آن حضرت و يارانش چهره اجتماعي - سياسي خود را نمايان ساخته و اعلان مي دارد که نه تنها با بت درون مبارزه مي کند، بلکه همانند خود آن بزرگوار، با طاغوتيان، ظالمان، مستبدان و خائنين به مردم، مبارزه کرده و با شعار سلام، خود را در زمره ياران آن حضرت قرار مي دهد.
فراز دوم:
شهادت و گواهي امام صادق عليه السلام به عظمت و برتري امام حسين عليه السلام

- اللهم اني اَشهَدُ أنـَّهُ وَليـُّکَ وَ ابنُ وَليِّک؛ بار خدايا گواهي مي دهم که ( امام حسين) ولي تو و فرزند ولي تو است.
- وَصَفيـُّکَ وَ ابنُ صَفيـِّک، الفائزُ بِکـَرامـَتـِک ؛ و نيز گواهي مي دهم که او برگزيده ي تو و پسر برگزيده ي تو است که به کرم تو رستگار است.
- اَکرَمتـَهُ بالشَّهادة ؛ خدايا گواهي مي دهم که او را به وسيله شهادت گرامي داشتي .
- و حَبوتـَهُ بالسـَّعادة ؛ و به او سعادت عطا فرمودي.
- و اجتـَبـيتـَه بطيبِ الولادة ؛ و او را از اصل و نسب ، پاکي ولادت بخشيدي.
- و جَعَلتـَه سيداً من السادة و قائِداً من القادة ؛ او را آقايي از آقايان و رهبري از رهبران قرار دادي.
- و ذائدً مِنَ الذادة و اَعطيتـَهُ مَواريثَ الانبياء ؛ و او را مدافعي از مدافعان قرار داده و ارث تمام انبياء را به ايشان عطا فرمودي.
- و جعلته حُجَة ًعلي خـَلقِک مِنَ الاوصِياء ؛ و شهادت مي دهم که او را حجت بر خلق خود از اوصياء قرار دادي.
- فـَاَعذَرَ في الدُعاءِ وَ مَنَحَ النُصح ؛ پس امام حسين عليه السلام نيز در دعوت ، عذري باقي نگذاشت و خير خواهي نمود.

در اين دنيا هر کس توسط چيزي و يا عملي به عزت مي رسد. امام صادق عليه السلام در اين فراز از زيارت، امام حسين عليه السلام را توصيف مي نمايد که خدايا او ولي تو و فرزند ولي توست، او برگزيده و پسر برگزيده توست. يعني با تمام عزت و احترامي که براي ايشان قائل بودي ولي به وسيله شهادت به او عزت بخشيدي.

تو خواستي که امام به وسيله شهادت، آن هم چنين شهادتي به عزت برسد. خدا به وسيله شهات، امام حسين عليه السلام را به سعادت رسانيد. طوري که يزيد و وزرايش به دنبال دنيا و کسب مقامات دنيوي بودند و به نوعي به دنبال کسب اعتبار بودند ولي امام حسين عليه السلام که هيچ چشم داشتي به دنيا نداشت و حکومت را هم صرفاً به عنوان ابزاري براي برافراشتن اسلام و اقامه عدالت مي دانست.

امام حسين عليه السلام و اهل بيت ايشان در فجيع ترين وقايع و جنايت ها، قرار گرفته بودند. اگر چه مدت زمان جنگ کم بوده؛ اما در اين مدت کم، انواع و اقسام جنايت ها و پستي ها ديده مي شود که البته بزرگترين چهره اين جنايات اينست که بر امام معصوم وارده شده است. شهيد مطهري(ره) مي فرمايد: ” يک وقت حساب کردم و ظاهراً در حدود بيست و يک نوع پستي و لئامت در اين جنايت ديدم و خيال نمي کنم در دنيا چنين جنايتي پيدا بشود، که تا اين اندازه تنوع داشته باشد.(1) و به امام با گذراندن چنين وضعيتي کرامت و شرافت داده شد.

ادامه »

چرا هنگام دعا دست به آسمان بر می داریم؟

نوشته شده توسط 25ام آذر, 1392

 

بسیار دیده ایم که افراد هنگام دعا دستهایشان را به سوی آسمان بلند می کنند؛ آیا گمانشان اینست که خداوند در آسمانها قرار گرفته؟ مگر نمی دانند خداوند، مکان و محلى ندارد چرا كه جسم و مكان، از اوصاف سلبیه خداوند متعال است. او جسم نیست و در همه جا هست. پس چرا هنگام دعا کردن چشم به آسمان مى دوزند؟ و دست به سوى آسمان بلند مى کنند؟احادیث این باب، نشان مى دهند كه این سۆال، در صدر اسلام، به طور جدّى مطرح بوده است و امامان به آن، پاسخ گفته اند. در مجموع، چهار پاسخ به این پرسش داده شده است:

آسمان معدن رزق

‏حكمت بلند كردن دست به سوى آسمان در هنگام دعا، این است كه آسمان، جایگاه انواع روزى هایى است كه مورد نیاز و درخواست انسان اند. بدین جهت، خداوند به اولیاى خود دستور داده كه هنگام دعا، دست هاى خود را به سوى آسمان و عرش الهى دراز كنند.

«هشام بن حکم» مى گوید: زندیقى خدمت امام صادق (علیه السلام)آمد و از آیه الرّحمنُ عَلَى الْعَرشِ اسْتَوى سۆال کرد. امام (علیه السلام) ضمن توضیحى فرمود: خداوند متعال، نیاز به هیچ مکانى و هیچ مخلوقى ندارد، بلکه تمام خلق محتاج او هستند.سۆال کننده عرض کرد: پس تفاوتى ندارد که (به هنگام دعا) دست به سوى آسمان بلند کنید یا به سوى زمین پائین آورید؟!امام (علیه السلام) فرمود: این موضوع، در علم و احاطه و قدرت خدا یکسان است (وهیچ تفاوتى نمى کند) ولى خداوند متعال دوستان و بندگانش را دستور داده که دستهاى خود را به سوى آسمان، به طرف عرش بردارند، چرا که معدن رزق آنجا است، ما آنچه را قرآن و اخبار رسول خدا(صلى الله علیه وآله)اثبات کرده است، تثبیت مى کنیم، آنجا که فرمود: دستهاى خود را به سوى خداوند متعال بردارید، و این سخنى است که تمام امّت بر آن اتفاق نظر دارند(1)

در حدیث دیگرى از امام امیرالمۆمنین على (علیه السلام) در کتاب خصال آمده است: اِذا فَرِغَ اَحَدُکُمْ مِنَ الصَّلوةِ فَلْیَرْفَعْ یَدَیْهِ اِلَى السَّماءِ، وَ لِیَنْصَبَّ فى الدُّعاء: «هنگامى که یکى از شما نماز را پایان مى دهد دست به سوى آسمان بردارد و مشغول دعا شود».مردى عرض کرد: اى امیرمۆمنان! مگر خداوند همه جا نیست؟فرمود: آرى همه جا هست.عرض کرد: پس چرا بندگان دست به آسمان برمى دارند؟فرمود: آیا (در قرآن) نخوانده اى: وَفى السَّماءِ رِزْقُکُمْ وَ ما تُوْعَدُوْنَ «در آسمان رزق شما است و آنچه به شما وعده داده مى شود» پس از کجا انسان روزى را بطلبد جز از محلّش، محل رزق و وعده الهى آسمان است(2)
آنچه از روایات اهل بیت عصمت و طهارت (علیه السلام) بدست می‌ آید این است كه فلسفه بلند کردن دست به سوی آسمان چهار دلیل دارد: اول اینکه این عمل سنت نبوی است، دوم اینکه نوعی عبادت است،سوم اینکه نشانه خضوع در برابر پروردگار است و در آخر بدین جهت است که آسمان معدن رزق خداوند است

مطابق این روایات چون غالب ارزاق انسانها از آسمان است (باران00، زنده کننده زمین هاى مرده از آسمان مى بارد، نور آفتاب که منبع حیات و زندگى است از سوى آسمان مى تابد، هوا سومین عامل مهم حیات در آسمان است) آسمان به عنوان معدنى از برکات و ارزاق الهى معرفى شده، و به هنگام دعا به آن توجه مى شود، و از خالق و مالک آن همه رزق و روزى تقاضاى حل مشکل مى شود. از طرف دیگر نعمت های الهی از عالم بالا و عوالم ملکوت و مجردات سرچشمه می گیرد و نازل می شود و توجه و بلند کردن دست ها به سوی بالا در وقت دعا در واقع نوعی تشبیه آسمان عالم مادی و محسوس به عالم ملکوت و معقول و مجرد است و در واقع درخواست نزول رحمت الهی و سرازیر شدن نعمت های ربانی از عالم ملکوت و مجردات به عالم ماده و محسوسات و از جمله نزول رحمت حق بر فرد دعا کننده است.

خضوع در پیشگاه خداوند

از بعضى از روایات، فلسفه دیگرى براى این کار استفاده مى شود، و آن اظهار خضوع و تذلل در پیشگاه خدا است چرا که انسان به هنگام اظهار خضوع، یا تسلیم، در مقابل شخص یا چیزى، دستهاى خود را بلند مى کند.(3)و این حالت، تضرّع و التماس و خود را كوچك شمردن در مقابل خداست.امام حسن(علیه السلام) هم فرموده است: كه پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم ) هنگام دعا دستهایش را بسوی آسمان بالا می‌بُرد.(4)

خود پیامبر هم فرموده كه دستهای خود را در وقت‌های نماز بسوی آسمان بردارید. زیرا آن وقتها بهترین اوقات (برای استجابت دعا) است.(5)


حكمت بلند كردن دست به سوى آسمان در هنگام دعا، این است كه آسمان، جایگاه انواع روزى هایى است كه مورد نیاز و درخواست انسان اند. بدین جهت، خداوند به اولیاى خود دستور داده كه هنگام دعا، دست هاى خود را به سوى آسمان و عرش الهى دراز كنند

عبادت

بلند كردن دست به هنگام دعا، خود، نوعى عبادت است كه خداوند متعال، مردم را مكلّف به آن نموده است، مانند: توجّه كردن در نماز به سوى كعبه، ركوع و سجود و امثال اینها .

سنت نبوی

بلند كردن دست به هنگام دعا، سنّت نبوى است و پیامبر خدا از پیروان خود، خواسته است كه چنین عمل كنند.


کلام آخر:

آنچه از روایات اهل بیت عصمت و طهارت (علیه السلام) بدست می‌ آید این است كه فلسفه بلند کردن دست به سوی آسمان چهار دلیل دارد: اول اینکه این عمل سنت نبوی است، دوم اینکه نوعی عبادت است،سوم اینکه نشانه خضوع در برابر پروردگار است و در آخر بدین جهت است که آسمان معدن رزق خداوند است.

پی نوشتها:

1 ـ بحارالانوار،ج3 ،ص330 ـ توحید صدوق، ص 248،حدیث 1،باب 36.

2 ـ همان،ج 90 ،ص 308، حدیث 7 .

3 ـ تفسیر پیام قرآن ج4، ص270.

4ـ بحارالانوار، ج 93، ص 294.

5ـ همان، ج 96، ص 356 .

http://www.tebyan.net/newindex.aspx?pid=264894

وقتی عزیز مهربون از دست می دیم باید بدونیم ...

نوشته شده توسط 9ام مرداد, 1392

شمع خاموش

چند ماهی بود دخترشو از دست داده بود و دست از کارو زندگی کشیده بود.
گوشه گیر شده بود و با هیچ کس حرف نمی زد و کارش شده بود اشک و آه.
خیلی ها سعی کردند اونو به زندگی عادی برگردونن و موفق نشدند.
شبی خواب دید توی بهشته و صفی از فرشته ها شاد و خندون و شمع
به دست به سمت دشتی پر گل و سرسبز حرکت می کنند.
خوب که دقت کرد، دید شمع همه روشنه جز یکی شون.
جلوتر رفت تا علت رو بپرسه ، با تعجب دید، اون فرشته ، دختر کوچولوی
خودشه که بر خلاف بقیه اندوه عمیقی هم توی چهره اش دیده می شد.
پرسید دخترم چرا غمگینی؟! چرا شمعت خاموشه؟!
جواب شنید :
پدر این شمع شادی منه ، همیشه هم همراهمه و باید روشن باشه.
وقتی شما بخاطر من گریه می کنی ، اشک هات اونو خاموش می کنه.
و با دلتنگی های تو منم غمگین می شم.
……………
آره عزیز دلم، وقتی یه عزیز مهربون رو از دست می دیم، باید بدونیم
اون جائی رفته که درد و غم رو تجربه نمی کنه.
جائی که کسی نمی تونه بهش آزار یا آسیبی برسونه.
جائی که باید شاد باشه ، شاد شاد.
ولی اندوه ما اونو اندوهگین می کنه.
غصه ما ، اونو غصه دار می کنه.
و اگه واقعا دوستش داریم و آرامشش رو می خوایم.
حق نداریم با رفتارمون شادی رو ازش بگیریم.
براش هدیه بفرستیم، براش دعا کنیم،
از دیگران حلالیت بطلبیم براش
و بادادن خیرات شادش کنیم. [1]

پی نوشت :
[1] . سایت خانه تحول) با کمی تغییر(

نمازهای شب های بیستم تا سی ام ماه مبارک

نوشته شده توسط 9ام مرداد, 1392

نمازهاى شب هاى بیستم تا سی ام ماه مبارك رمضان

شبهاى بيستم تا بيست و چهارم: در هر يك از اين شب ها، 8 ركعت نماز بخواند كه پس از حمد، هر سوره اى خواست مى خواند.
شب بيست و پنجم: 8 ركعت نماز; در هر ركعت سوره حمد، و 10 مرتبه سوره توحيد را بخواند.
شب بيست و ششم: 8 ركعت; در هر ركعت سوره حمد، و 100 مرتبه سوره توحيد را بخواند.
شب بيست و هفتم: 4 ركعت; در هر ركعت سوره حمد، و سوره ملك را بخواند و اگر نتوانست، 25مرتبه سوره توحيد را بخواند.
شب بيست و هشتم: 6 ركعت; در هر ركعت سوره حمد، و 100 مرتبه آية الكرسى، 100 مرتبه سوره توحيد و 100 مرتبه سوره كوثر را بخواند و پس از پايان نماز، 100 مرتبه صلوات بفرستد.
مرحوم حاج شيخ عباس قمى مى نويسد: مطابق آنچه كه من يافتم بجاى صد مرتبه، ده مرتبه آمده است(1) (كه همين مناسب تر به نظر مى رسد).
شب بيست و نهم: 2 ركعت; در هر ركعت سوره حمد، و 20 مرتبه سوره توحيد را بخواند.
شب سى ام: 12 ركعت; در هر ركعت سوره حمد، و 20 مرتبه سوره توحيد را بخواند و پس از پايان نماز،100 مرتبه صلوات بفرستد.
يادآورى: اين نمازها هر دو ركعت به يك سلام است.(2) و همان گونه كه گفته شد اگر تمام آنها را نتواند بجا آورد، هر مقدار كه مى تواند بجا آورد، خوب است.
1. مفاتيح الجنان، نمازهاى شب هاى ماه رمضان.
2. زاد المعاد، صفحه 213 - 214.

اخبار مدرسه

نوشته شده توسط 5ام مهر, 1391

كلاس اخلاق با حضور استاد ارجمند آقاي خطير مسئول محترم راويان استان در روز سه شنبه مورخ 4/7/91 با حضور كليه طلاب مدرسه و اساتيد برگزار شد.

بیداری شیعه

نوشته شده توسط 22ام آبان, 1390

 

سخن آیت الله العظمی آقای خامنه ای رهبر معظم انقلاب در مورد وهابیت :

«امروز آن دستی كه آمریكا می خواهد با آن وحدت را بشكند و اختلاف در جامعه ی  اسلامی بیفكند دست پلید وهابیت است. این را صریح به مردم بیان كنید،پرده  پوشی نكنید.این توطئه (فرقه وهابیت) بخاطر ایجاد پایگاهی مثل اسرائیل است تا  یك جای امنی در جامعه برای خود داشته باشند و هركاری كه دلشان بخواهد در  آنجا با امنیت انجام دهند.»

  در این راستا مدرسه علمیه خاتم الاوصیاء(عجل الله تعالی فرجه الشریف )فاضل آباد در نظر دارد نشستی با عنوان موج بیداری با محوریت عرفانهای کاذب و شبهات مربوط به وهابیت در روز دوشنبه مورخ 30/8/90 با حضور کارشناس محترم حضرت حجت الاسلام والمسلمین حاج آقا ریاحی در کانون فرهنگی شهر فاضل آباد برگزار می نماید.

   در این نشست امام جمعه محترم شهر و اعضای شورای شهر و مدیران مدارس و اساتید حوزه و طلاب شرکت خواهند داشت.


  •