« نامه ی یک زن مسیحی (جواَنا فرانسیس نویسنده و روزنامه نگار امریکایی) به زن مسلمانچرا اربعین فقط برای امام حسین(علیه السلام) است؟ »

جنگ فضایل و رذایل

نوشته شده توسط 19ام آذر, 1393

مدرسه علمیه خاتم الاوصیاء (عج الله تعالی فرجه الشریف)به مناسبت فرارسیدن اربعین حسینی مراسم سوگواری در روز چهارشنبه مورخ 93/9/19با حضور امام جمعه محترم شهر فاضل آباد حضرت حجت الاسلام قاسمی برگزار نمود که کزیده ای از بیانات ایشان به شرح ذیل می باشد :

ایشان فرمودند محرم و صفر ایام سوگواری پاکترین انسانهای تاریخ بشریت است که برای دفاع از دین و پاسداری از دین و برای نجات بشریت از گمراهی در مظلومانه ترین حالت ،مردها به شهادت رسیدند و با مظلومانه ترین حالت زنانشان به اسارت رفتند.

ایشان اشاره داشتند یک پیام و یک هدف عاشورا روشنگری  و هدایت مردم بود که امام حسین(ع) آن بلای سنگین را خودش و اصحابش و زن و فرزندانش تحمل نمودند برای هدایت ما،برای روشنگری جامعه و رشد بشریت هزینه سنگین داده است و یک بخش دیگر باعث رشد و عزیز شدن اباعبدالله حسین (ع) است که بین اوست و خدای او .

ایشان افزودند امام حسین از روشهای مختلف برای هدایت مردم خطبه ورجز خواندند :

1- به وجدانتان مراجعه کنید اگر وجدان  بیداری داشته باشید .

2-تحریک عواطف آن ها بود.

3- یادآوری قیامت بود.

4- نسب خود را به پیغمبر بیان نمودند.

5- از بی اعتباری و بی عاقبتی دنیا سخن گفتند

6- قرآن بین ما حکم باشد.

میدان کربلا میدان جنگ نظامی نبود ،جنگ امام حسین (ع) هم جنگ نظامی نبود بلکه جنگ فضایل و رذایل بود . از طرف لشکر ابا عبدالله هیچ فضیلت اخلاقی نبود که در کربلا انجام دادند. و هیچ رذایلی نبود که از طرف لشکر یزید انجام دادند. انجام فضایل یعنی حسینی شدن و انجام رذایل یعنی یزیدی شدن . امام حسین (ع) دارد زمینه ظهور را فراهم می کند که مردم وارد این میدان فضایل بشوند و از رذایل دور شوند ، خود راتربیت کنند برای ظهور .

و همچنین بیان کردند مهمترین رسالت حوزه و حوزویان جز هدایت و ارشاد مردم نیست . و تبلیغ دین در سه محور باید باشد . اخلاق ، احکام و اعتقادات مردم و هدایت انسان به اندازه کل دنیا ارزش دارد از آنچه خورشید برآن می تابد و غروب می کند برای تو بهتر است .

ودر پایان ذکر مصیبت داشتند که در این مراسم کلیه طلاب ، اساتید ، کادر حضور داشتند که از این مراسم ثبت و ضبط بعمل آمد .


فرم در حال بارگذاری ...


  •