« موریانهریسمان الهی »

فیل ها

نوشته شده توسط 23ام شهریور, 1395

دسته فیل ها

فیل ها بزرگ ترین حیوانات خشکی هستند.آنان منزوی و گوشه گیر بوده و درجائی به چشم نمی خورند.

فیل ها به صورت گله ای زندگی می کنند.ودر گروه شان از نرها خبری نیست . بلکه ماده فیل پیری ، صدای بلند و زنگداری سر می دهد و جلوی گله به راه می افتد و گروه هم به دنبالش حرکت می کنند. و بچه فیل ها در بین فیل های ماده رشدکرده وبزرگ می شوند.

خرطوم دراز و لوله ای شکل فیل ها که دماغ آنان است ، فائده زیادی برای فیل ها دارد.اشیاء را با آن می گیرند. علف ها را با آن در دهان خود قرار می دهند.هنگام آب خوردن ، به وسیله آن آب را مکیده و به دهان خود می ریزند.فیل مادر هم از آن برای تنبه، تربیت و تشویق یا نوازش فرزاندانش استفاده می کند.

گوش های بزرگ فیل کمک می کند تا ضعیف ترین صداها را بشنود و در گرما نیز ازآن به عنوان بادبزنی برای خنک کردن جثه بسیار بزرگش استفاده کند.

عاجفیل که در واقع دندان های پیشین آن محسوب می شود و از جنس نوعی استخوان است.کاربردهای زیادی دارد. مانند کندن زمین برای یافتن غذا ، پوست سرنگون کردن درختان برای استفاده از میوه یا برگ و آن ها و یا مبارزه با دشمنان.

نام این حیوان در قرآن کریم ، همراه با داستان ابرهه ذکر شده است. ابرهه یکی از سرداران یمنی ، قبل از اسلام به منظور نابودی کعبه با لشگری فیل سوار از صنعا به مکه حمله کرد.

حیوانات در قرآن ، سیدمحسن قدسی پور ، ص25


فرم در حال بارگذاری ...


  •