« نمونه ای از فضایل امام حسین (ع)حکم جنس قسطی »

قائم از نسل امام حسین (ع)

نوشته شده توسط 30ام مرداد, 1392


قائم از نسل امام حسين (ع)
در مورد آنكه چرا قائم آل محمد - - از نسل حسين - - زاده شده و از اولاد امام حسن - - زاده نشده و چه علل و عواملي باعث شده كه ذريه حسين - - به اين افتخار نايل شوند، بحث هايي شده ؛ليكن آنچه از اخبار استفاده مي شود حادثه كربلا اين امتياز و فضيلت را به فرزندان حسين اختصاص داده .
ابن شهر آشوب در مناقب از عبد الرحمن بن مثناي هاشمي نقل كرده كه وي گويد، به امام صادق - - گفتم : از كجا فضيلت و برتري به اولاد حسين - - نسبت به فرزندان امام حسن - - آمده ؟ در حالي كه هر دوي آنان در يك ماجرا جريان داشتند؟
فرمود: مگر اعتقاد نداريد آنچه را من مي گويم ؟ بدانيد كه همانا جبرئيل بر رسول خدا فرود آمد و از تولد حسين و كشته شدن او خبر داد و سه مرتبه اين خبر تكرار شد. رسول خدا گفت : من چنين فرزندي را نمي خواهم . آنگاه پيغمبر اكرم علي را طلبيد و او را مطلع ساخت . علي هم همان كلمه را گفت كه من به احتياج ندارم و به فاطمه - - مطلب را گفتند، او هم اظهار بي ميلي نمود.
سپس جبرئيل نازل شده و فرمود: اين پسر و فرزندان او وارث من و پيشوايان دين من خواهند بود. فاطمه عرض نمود: اي پدر! به قضاي خدا رضا دادم . پس به حسين - - حمل يافت و بعد از شش ماه او را فرو گذاشت و فرزند شش ماهه اي زنده نمانده جز حسين - - و عيسي و به روايتي يحيي .( ناسخ التواريخ ، ج 6، ص 4. )
فضائل و سيره امام حسين - - در كلام بزرگان - مؤ لف : عباس عزيزي - http://www.ghadeer.org/site/dowran/masomin/f_hosein/fehrest.htm


فرم در حال بارگذاری ...


  •