« تأکید بر نماز شببرخی از فواید و فضائل روزه »

لسان الارض

نوشته شده توسط 20ام تیر, 1392

حضرت یوشع

درگورستان تاریخی تخت فولاد اصفهان ، که قدمتش به پیش از اسلام می رسد و در خیابان امام سجاد علیه السلام قرار دارد ، قبور بسیاری از بزرگان است . در میان این گورستان ، گلستان شهدا قرار دارد که در انتهای آن « لسان الارض » واقع است . گلستان شهدا به باغی می ماند که باید قدم به قدم آن را دید .بارگاه حضرت یوشع برای احداث خیابان ویران شده بود ، اما اکنون با حمایتهای مردم و مسوولان در مرکز ، از احداث خیابان جلوگیری شد . 

بر طبق گفته مردم و عده ای از تاریخ نگاران ، آن حضرت در زمان کوروش به همراه سایر زندانیان از اسارت بابل نجات یافت و به ایران کوچید . دو تن از پیغمبران بنی اسرائیل : جناب شعیا و جناب یوشع ، در اصفهان به خاک سپرده شدند و حضرت یوشع اکنون در «لسان الارض » مدفون است . لسان الارض جایی است که می گویند : هنگام حضور امام حسن مجتبی (ع) زمین با امام سخن گفت و آمدن دشمنان را به آگاهی ایشان رساند . از آن پس ، روزها و شبهای دوشنبه ، پنج شنبه و جمعه ، مردم به این محل آمده و با خداوند متعال راز و نیاز می کنند .

این پیامبر را نباید با یوشع بن نون ، وصی حضرت موسی  - علی نبینا و آله علیهماالسلام - اشتباه کرد . قبر یوشع بن نون در جبل لبنان و در حوالی طیبه قرار دارد .

پیامبران سرزمین ما ،عباس صالح مدرسه ای چاپ دوم ،بهار 1380 ، ص :31-32


فرم در حال بارگذاری ...


  •