« ​حضرتعالی چه توصیه ای به جوانان در الگو گیری از ابعاد شخصیتی مرحوم علامه در شئون زندگی دارید؟زندگینامه آیت الله حاج آقاسید تقی طباطبایی قمی »

"پس بی حجابی حق الناس است"

نوشته شده توسط 9ام آبان, 1395

الگوی جوان ایرانی غالبا در سالهای گذشته ائمه معصومین علیهم السلام که از بزرگترین انسانهای هستی هستند بوده ، اما هرچه جلوتر می رویم رنگ و بوی انسانیت که تنها معنای آن رسیدن به کمال است کم شده است.

حجت الاسلام ماندگاری (زید عزّه) :

یه خانم بد حجاب به چهار گروه لطمه میزند :

یک ؛ در خیابان جوان عفیف نمی خواهد به چهره این خانم نگاه کند ، بنابراین به خودش فشار می آورد و سرش را پایین می اندازد ، پس این فرد اذیت میشود و حقش ضایع می شود ، زیرا میتوانست راحت در خیابان راه برود همانند وقتی که آلودگی هوا وجود دارد مجبور به ماسک زدن است.

دو ؛ به جوان بی بند و بار هم ظلم می شود ، زیرا این جوان تا وقتی چنین خانمی را در خیابان می بیند ، ازدواجش عقب می افتد ، چون مجانی دارد نیازش را برطرف می کند ؛ فرد بایستی نیازش را با ازدواج برطرف کند ، نه با رزگی و چشم چرانی.

سه ؛ چنین خانم هایی به ما می گویند که چرا ازدواج هایمان عقب افتاده است ؟ متاعی که باید گران بفروشند را در خیابان به حراج می گذارند ، یعنی دارند به خودشان ظلم می کنند.

چهارم ؛ به متاهل ها هم ظلم می شود ، زیرا آقایان متاهل چشمشان به این خانم می افتد که خیلی مرتب است ، وقتی به خانه می روند خانم را در آشپزخانه می بینند که خیلی مرتب نیست و به خاطر همین ، قیافه را مقایسه می کنند و شروع به بهانه گیری می کنند و زندگی بهم می ریزد.

“پس بی حجابی حق الناس است”

http://www.golestan24.com


فرم در حال بارگذاری ...


  •