« خاطره ای از شهیدصله ي رحم و بركات ناشي از أن »

​ رفاقت با شهداء

نوشته شده توسط 19ام آبان, 1395


مریم حسینی مسئول کانون شهداء مدرسه علمیه خاتم الاوصیاء(عج) فاضل آباد از برگزاری جلسه ی رفاقت با شهداء در روز چهارشنبه 19آبان در جمع طلاب و اساتید و پرسنل مدرسه خبرداد.
مریم حسینی تفاوت لفظ دوست و رفیق را به ماندگاری و خاص بودن رفیق دانست گفت: هر انسانی ممکن است تعداد زیادی دوست داشته باشد ولی تعداد رفقاءکم و خاص است، رفقا بسیار کم از یکدیگر ناراحت می شوند و در حد جان دادن برای رفیق شان فداکاری می کنند .
وی افزود : نکته قابل اهمیت در انتخاب رفیق این است که هر چه مقام معنوی رفیق بالاتر باشد بالطبع بر روی رفیقش اثر گذارتر خواهد بود پس چقدر خوب است کسی را به عنوان رفیق قرار دهد که به وجه الله نظر می کند که این ویژگی نصیب هرکس نمی شود به جزء شهدا،پس بهترین رفیق شهدا هستند .
مسئول کانون شهداء مدرسه اظهار کرد : برا ی رفاقت با شهداء باید قدم به قدم حرکت کنیم . اولین قدم اینکه بین شهداء آن شهیدی که برایمان جذاب تر است انتخاب کنیم و قدم دوم عهد بستن با شهداءو مطالعه ی زندگی شهداءاست.ایشان الگو برداری از خلق و خوی شهیدی که با آن رفیق شدیم راسومین قدم دانست .
وی اظهار کرد : ثواب اعمال و کارهای خوبمان را به شهداءهدیه کنیم که این باعث تحکیم رفاقت با شهداء خواهد شد.ایشان قدم بعدی در رفاقت با شهداءرا درگیر کردن خودمان با شهداءعنوان نمودبه این صورت که عکس شهید و رفیق مان را در جاهای مختلف بگذاریم و با او درد دل و صحبت کنیم و در حضور رفیق مان گناه نکنیم .
حسینی گفت : بعد از طی این مراحل که ما از شهید دلبری کردیم زمان آن فرامی رسد که شهید به ما پاسخ می دهد و چقدر خوب است که ما این رابطه مان را حفظ کنیم تا ما هم مانند رفیق مان به مقصد نهایی که شهادت است برسیم .
لازم به ذکر است در پایان این جلسه تمام طلاب از پرچمی که ازمنطقه طلائیه آورده شده بود تبرک جستند ونیز پیمان نامه با شهداءکه برای طلاب تهیه گردیده بود به هریک ازآنان اهداء شد .


فرم در حال بارگذاری ...


  •