« شهدا خوش قول بودن ماچی ....اطلاعیه پذیرش مدرسه علمیه خاتم الاوصیاء(عج) فاضل آباد »

مراسم ایام فاطمیه

نوشته شده توسط 5ام اسفند, 1394

حضرت زهرا (س) جان خود و فرزندش را فدا کرد
مراسم فاطمیه در روز چهارشنبه مورخ 94/12/5 با حضور حجت الاسلام والمسلمین نجفعلی قاسمی امام جمعه شهرستان فاضل آباد ومسئول و استاد حوزه علمیه در جمع طلاب و اساتید مدرسه علمیه خاتم الاوصیاء(عج)فاضل آباد برگزار شد.
قاسمی امام جمعه شهرستان در این مراسم گفت:حضرت زهرا (س) برای شیعیان معیار قرار داده است بدین گونه که روزی مردی به همسرش می گوید نزد حضرت زهرا برو وبگو من از شیعیان آن حضرت هستم یا خیر؟ حضرت زهرا (س) پاسخ می دهند: اگر به اوامر ما عمل کنید وازآنچه ما می گوئیم دوری کنید از شیعیان ما هستید اگر غیر این باشد از شیعیان ما نیستید.
وی تاکید کرد که معیار شیعه بودن اطاعت از اوامر ودوری از نواهی که اهل بیت (ع) فرمودند می باشد.
مسئول حوزه بیان کرد: انسان در هر اجتماعی که زندگی می کند باید با قوانین آن اجتماع هماهنگ باشد وصرف ادعای بدون پشتوانه عملی نمی شود. وشیعه ی اهل بیت بودن هم صرف اینکه نام شیعه برما نهاده باشند نمی شود بلکه باید به معیارهای اهل بیت توجه کنیم.
استاد حوزه اظهار داشت: امروزهدر قضایای انتخاباتی نیز چنین است فقط خدمات قبلی مهم نیست و صرف ادعای ولایی بودن معنی ندارد بلکه باید به ضوابط و قوانین کشور اگر چه به نفع طرف نباشد احترام بگذارد.
قاسمی گفت: حضرت زهرا (س) جان خود و فرزندش را فدا کرد و وارد عرصه سیاسی و اجتماعی شد و از امام وولی زمان خود دفاع کرد البته صدمه و آسیب هم دید پس ما هم باید حضرت را الگوی خود قرار دهیم واز تلاش وکوشش دست بر نداریم و دعا کنیم تا از شیعیان حضرت باشیم
وی در پایان ذکر مصیبت و مرثیه ای به مناسبت ایام فاطمیه داشت

آراي كاربران براي اين مطلب
5 ستاره:
 
(0)
4 ستاره:
 
(0)
3 ستاره:
 
(1)
2 ستاره:
 
(0)
1 ستاره:
 
(0)
1 رأی
ميانگين آراي اين مطلب:
3.0 stars
(3.0)
نظر از: مدرسه علميه الزهرا(سلام الله علیها) یزد [عضو] 
3 stars

فاطمه! ای که غم از داغ تو، سر می شکند
زیر بار غم تو، کوه کمر می شکند
مرغ حقّ بودی و رفتی سوی باغ ملکوت
جبرئیل است که از داغ تو، پر می شکند
شهادت حضرت فاطمه(س) تسلیت باد

1394/12/10 @ 09:12


فرم در حال بارگذاری ...


  •