« ناخشنودي از قضا و قدر الهيآقا امام زمان کی می آید؟ »

زندگی را جهت دار کنید...

نوشته شده توسط 12ام مهر, 1391

مدرسه علمیه خاتم الاوصیاء(عجل الله تعالی فرجه الشریف) با هدف خوش آمد گویی به طلاب و ذکر موارد آیین نامه آموزشی و انضباطی جلسه ای با حضور طلاب در روز سه شنبه مورخ 11/7/91 برگزار نمود.
خانم حاجی آبادی مدیر مدرسه علمیه خاتم الاوصیاء(عجل الله تعالی فرجه الشریف) در سخنانی بیان داشت : توکل، توسل،تهذیب نفس ،تزکیه ،تلاش و پشتکار از عوامل موفقیت در حوزه می باشد.در دعای کمیل داریم : یامن اسمه دواء و ذکره شفا و طاعه غنا ارحم من راس ماله رجا و سلاحه بکاء .اسم خداوند دوای دردهاست و ذکر او شفای دردهای روحی و جسمی و اطاعت خداوند بی نیازی است و ما جز خدا به کسی نیاز نداریم.
وی افزود : فراز دیگر آن این است که رحم کن به کسی که مالی ندارد جز امیدواری و سلاحش اشک است.ذکر این دعا روزی 14 بار باعث نشاط و سلامتی است.
وی اظهار داشت : پا در خانه ای گذاشته ایم که به نام امام زمان (علیه السلام) است وقتی به مشهدالرضا می رویم زائر حضرت هستیم لذا با پاگذاشتن در خانه ی امام زمان علیه السلام زائر امام زمان هستیم.
خانم حاجی آبادی ضمن بیان سخنانی اظهار داشت: علم آموزی مختص مردان نیست و به زنان هم اختصاص دارد و پیامبر (صلی الله علیه و آله)در احادیث خود علم آموزی را واجب دانسته اند.
وی افزود : وقتی برای کسب علم بیرون می آئیم خدا پشت و پناه ماست پس توکل به خدا کنیم.خداوند انسان را خلیفه خود قرار دادو لازمه ی آن علم آموزی است لذا توسل را قرار داد.زندگی را جهت دار کنید و در زندگی توسل داشته باشید در کنار علم تهذیب لازم است. لذا اول تهذیب نفس و تزکیه و سپس علم را جهت زندگی خود قرار دهید.و لازمه ی اینهاست که تلاش و پشتکار وجود داشته باشد.
در ادامه جلسه نکاتی از آئین نامه آموزشی و انضباطی طلاب توسط خانم حاجی آبادی بیان شد و طلاب نظرات و سوالات خود را در این رابطه بیان کردند.

نظر از: مرکز تخصصی فقه و اصول النفیسه [عضو] 

رسول خدا (ص) اگر یکی از یارانش را سه روز پیاپی نمی دید از حال وی جویا می شد ،اگر در سفر بود برایش دعا می کرد،اگر در شهربود به دیدارش می رفت ،و اگر بیمار بود از او عیادت می فرمود.

1391/07/12 @ 15:16


فرم در حال بارگذاری ...


  •