« شرکت در راهپیمایی 22 بهمنروزی پاکیزه »

والدین باید احساسات کودک را درک کنند و با او همراهی داشته باشند

نوشته شده توسط 21ام بهمن, 1394


کلاس آموزشی مهارتهای زندگی و تربیت دینی کودک با حضور زینب احمدی روان شناس و کارشناس تربیت کودک در جمع دانش آموختگان و بانوان شهرفاضل آباد در مدرسه علمیه خاتم الاوصیا (عج) برگزارشد.
احمدی روان شناس گفت : برای تربیت کودک محور اصلی مادر است . درست است که دیگر اعضای خانواده در تربیت کودک نقش دارند ولی محوریت با مادر است .
کارشناس تربیت بیان کرد : والدین باید احساسات کودک را درک کنند و با او همراهی داشته باشند .
وی افزود : در تربیت کودک از شیوه ی دستوری استفاده نکنیم و منظور خود را با یک کلمه بیان کنیم و در صورت امکان از جملات طولانی استفاده نشود .
احمدی تاکید کرد : نه گفتن یک بار منفی دارد که کودک نمی تواند آ ن را بپذیرد ، پس از جایگزین های نه گفتن استفاده کنیم مانند آگاه کردن کودک در مورد کاری که موافق با انجام آن نمی باشیم یا به جای نه از بله ی مشروط استفاده کنیم .
کارشناس تربیت کودک اظهار داشت : اگر کودک خطایی انجام داد راه جبران خطا را برایش مشخص کنیم با این کار کودک نسبت به خطایی که کرده بی تفاوت نمی باشد .
و در پایان ویژگی های دوران نوجوانی را استقلال طلبی و پرخاشگری – زود رنجی و بی اعتمادی نسبت به والدین دانست و افزود : والدین باید از ویژگی های این دوران آگاهی داشته باشند تا بتوانند با فرزندان خود برخورد مناسب داشته باشند .


فرم در حال بارگذاری ...


  •