« ملائك مي خندندعلاقه مندان به حفظ قرآن اين مقاله را بخوانند. »

قلب هاي بزرگ در جسم هاي كوچك

نوشته شده توسط 14ام اسفند, 1392

 

بخشندگي قلب بزرگ ميخواهد نه بزرگي ظاهري

خيلي ها هستند كه خيلي ثروت دارند ولي خيلي دست ودلشون به كمك نميره ،نميدانم چي فكر ميكنند شايد فكر ميكنند از ثروتشون كم ميشود.

ولي شايد نميدانند"خُُذْ مِنْ أَمْوَالِهِمْ صَدَقَةً تُطَهِّرُهُمْ وَ تُزَکِّیهِم بهَا"یعنی: (ای پیامبر) از اموالشان زکات بگیر تا بدین وسیله آنان را پاک و مزکّی كني . (توبه / ۱۰۳ ).

نميدانند كه خدا اموالشان را پاك ميكند؛نميدانند اين صفت، يعني بخشش مال، صفت اهل يقين است -"کسانی که به غیب ایمان می آورند و نماز به پای می دارند و از آن چه روزیشان کرده ایم انفاق می کنند".(بقره/3)- شايد اگر بدانند اين مال اندوختن براي دنيا چيزي را عايد آنها نخواهد كرد ودر عوض اندوختن براي آخرت، بابخششش نفعي براي آنان دارد ؛حتما اينكار را خواهند كرد.

انفاق باعث ميشود رحمت خداوند شامل حال آنها شود؛ نيميدانند رحمت خدا چقدر آرامش بخش است .چرا خود را به رحمت خدا مزين نكنيم؟ و درعوض با خساست به زحمت بياندازيم “هُدًی وَ رَحْمَةً لِّلْمُحْسِنینَ، الَّذِینَ یقِیمُونَ الصَّلَوةَ وَ یؤْتُونَ الزَّکَاةَ وَ هُمْ بِالْآخِرَةِ هُمْ یوقِنُونَ".(لقمان/ (3-4)

ما خوب ميدانم هيچ انسان مسلماني دوست ندارد براي خدا شريكي قائل شود؛ چون ميداند بزرگترين گناه شرك است ؛ ولي گاهي نميداند با انفاق نكردن دچار شرك ميشود؛ شايد اگر بداند انفاق كند."وَیلٌ لِّلْمُشْرِکینَ، الَّذِینَ لَا یؤْتُونَ الزَّکَاةَ وَ هُمْ بِالْآخِرَةٍ هُمْ کَافِرُونَ"(فصلت /6-7 )یعنی: وای به حال مشرکان، کسانی که زکات را نمی پردازند و به آخرت هم کفر ورزیده اند.

آنها نميدانند اگر انفاق نكنند و بخل بورزند خداوند آنها را عذاب خواهد كرد .مگر نميدانند هرآنچه دارند از خداست ؟؟پیامبر(صلی الله علیه و آله وسلم) در حدیثی که بخاری از ابوهریره(رض) روایت کرده است می فرماید: «مَنْ آتاهُ اللهُ مالاً فَلَمْ یؤدِّ زکاتَهُ، مُثِّلَ لَهُ یومَ الْقِیامَةِ شَجاعاً أقْرَع، لَهُ زَبِیبَتانِ، یطَوِّقُه یوْمَ الْقِیامَةِ، ثُمَّ یأخُذُ بِلِهْذَمَتَیهِ ثُمَّ یقُولُ: أنَا مالُک، أنا کَنزُک» یعنی: «کسی که خداوند به او مالی بدهد و زکات آن را پرداخت نکند در روز قیامت مالش به صورت مار کچلی در می آید که دو نقطه سیاه بر روی دو چشم دارد و خود را به دور گردن او می پیچد. سپس بنا گوش هایش را می گیرد و می گوید : «من مال شما و گنجینه ی شما هستم.» سپس پیامبر(صلی الله علیه و آله وسلم) این آیه را تلاوت کرد که:” وَ لَا یحْسَبَنَّ الَّذِینَ یبْخَلُونَ بِمَا ءَاتَاهُمُ اللهُ مِن فَضْلِهِ هُوَ خَیراً لَّهُم بَلْ هُوَ شَرٌ لَّهُمْ سَیطَوّقُونَ مَا بَخِلُواْ بِهِ یوْمَ الْقِیامَةِ"180آل عمران/یعنی: آنان که بدانچه خدا از فضل و نعمت خود بدیشان عطا کرده است، بخل می ورزند، گمان نکنند که این کار برای آنان خوب است، بلکه این کار برای آنان بد است (و به زیان آنان تمام می شود) در روز قیامت آن چه که بدان بخل ورزیده اند، طوق گردن آنان می گردد.

اما حالا كه ميدانند حتما انفاق ميكنند…

عبد خدا/

آراي كاربران براي اين مطلب
5 ستاره:
 
(1)
4 ستاره:
 
(0)
3 ستاره:
 
(0)
2 ستاره:
 
(0)
1 ستاره:
 
(0)
1 رأی
ميانگين آراي اين مطلب:
5.0 stars
(5.0)
نظر از: شاه حسینی [عضو] 
شاه حسینی
5 stars

سلام علیکم
مطلبتان اموزنده بود انشاءالله از ان درس بگیرم و به دیگران کمک و یاری برسانیم

1392/12/14 @ 09:08


فرم در حال بارگذاری ...


  •